شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

تاریخچه ی تاسیس خوابگاه دانشجویی

در سال 1981 میلادی دانشگاه تگزاس آمریکا با تاسیس یک ساختمان و جداسازی آن از محیط اطراف از طریق حصاربندی اولین ساختمان موسوم به خوابگاه را تاسیس نمود. با گذشت زمان و در سال 1901 بخشی که تحت عنوان امور خوابگاهی جهت رسیدگی به امور خوابگاه ها تاسیس شده بود با نهایت تلاش خود توانست که از دانشگاه بودجه ای قابل توجه را برای امور خوابگاهی بدست آورد. این بودجه بطور سالیانه به خوابگاه ها تعلق میگرفت. خوابگاهی که در این سال ها در دانشگاه تگزاس تاسیس شده بود با قوانینی نسبتا سختگیرانه پذیرای دانشجویان این دانشگاه بود. با گذشت زمان دانشگاه جهت اسکان دانشجویان خود با کمبود خوابگاه مواجه گردید بنابراین با درخواست از دولت جهت اختصاص اعتبار در این زمینه اقدام به افزایش فضای خوابگاهی خود نمود. در سال 1903 طی یک مناقضه بزرگ زمین های اطراف دانشگاه از کشاورزان و صاحبان ملک خریداری شده و کل این فضا به تاسیس خوابگاه تعلق گرفت.

خوابگاه دانشجویی

اولین خوابگاه دانشجویی در ایران:

طبق اظهارات بخش امور خوابگاه های دانشگاه تهران، تاسیس نخستین خوابگاه دانشجویی در ایران به سال 1324 برمیگردد. در این زمان جنگ جهانی دوم پایان یافته بود و ساختمانی که محل اقامت سربازان آمریکایی بود تخلیه شده بود. رییس وقت دانشگاه تهران از دولت وقت درخواست این ساختمان را نمود و این ساختمان به دانشگاه تهران واگذار گردید. با تعلق این ساختمان به دانشگاه، این فضا جهت اسکان دانشجویان و تحت عنوان خوابگاه دانشجویی در نظر گرفته شد. آنچه مسلم است این است که به دلیل آنکه ان ساختمان در ابتدا برای خوابگاه دانشجویی ساخته نشده بود، دارای کم و کاستی های فراوانی از جمله کوچک بودن اتاق ها بود. با مرور زمان و افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه، نیاز مبرم به افزایش فضای خوابگاهی احساس گردید.

تاریخچه خوابگاه

توسعه خوابگاه های دانشگاه تهران:

طی گذشت چندین سال و در بین سال های 1327 تا 1336 ساختمان هایی در کوی دانشگاه به منظور خوابگاه دانشجویی ساخته شدند. چون در همان ابتدا هدف از ساخت آنها اسکان دانشجویان بود، بنابراین شرایط بسیار بهتری نسبت به خوابگاه اولیه داشتند. خوبگاه هایی که تا این زمان ساخته شده بودند تماما در اختیار دانشجویان پسر بوده و دانشجویان دختر تا سال 1344 فاقد خوابگاه بودند. در سال 1344 یکسری از خیرین اقدام به ساخت ساختمان هایی با هدف اسکان دانشجویان کردند و در این زمان یکسری از ساختمان ها در اختیار دانشجویان دختر نیز قرار گرفت.

خوابگاه تهران

طی سال های 1342 تا 1356 تعداد دانشجویان دانشگاه تهران رشد چشمگیری داشت و امور خوابگاه ها مجددا با مشکل کمبود فضا مواجه گردید. در این زمان جهت جبران این مساله در سطح شهر یکسری ساختمان هایی برای اسکان دانشجویان اجاره شد.

به مرور زمان و با افزایش تعداد دانشگاه های کشور، دیگر کمتر دانشگاهی قادر است تمامی نیاز خوابگاهی خود را از طریق ساخت خوابگاه تامین کند. در این سالها دانشگاه های متعددی اعم از دولتی و غیر دولتی در سطح شهرهای بزرگ و کوچک به چشم میخورند و مسلما دانشجویان این دانشگاه ها که از شهرهای دیگر به شهر دانشگاه خود مهاجرت کرده اند، به خوابگاه های مناسب جهت اقامت نیاز دارند. امروزه خوابگاه های مختلفی در سطح شهرهای بزرگ و علی الخصوص شهر تهران به چشم میخورند که در حال خدمات رسانی به دانشجویان و سایر افراد متقاضی خوابگاه نظیر افراد شاغل هستند.

با مراجعه به سایت خوابگاه- تهران میتوانید نسبت به این گونه خوابگاه ها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال