شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
ارزش ها در خوابگاه

ارزش های فردی در خوابگاه

هر یک از افرادی که در بدو ورود به خوابگاه هستند، دارای ارزش های خاص و صد البته متفاوت با یکدیگرند. امروزه جوانان به شکل های مختلفی در معرض تغییر ارزش ها هستند. جوامل انسانی و پیشرفته امروزه از روبرو شدن با افراد دارای ارزش های اخلاقی پایین رنج میبرند. تمامی تلاش در جوامل مختلف معطوف بر تربیت نسلی اخلاق مدار و مفید برای رشد جامعه می باشد. بدون شک جوانان ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

خوابگاه لوکس

از طرفی جوانان بلفطره تمایل به ارزش های اخلاقی والا و اخلاقیت دارند و از طرفی دیگر با قرار گرفتن در فضایی نظیر آنچه که فضای اینترنتی نامیده میشود، به طرق مختلف در معرض تغییر ارزش ها و باورهای فردی قرار دارند. این امر سبب به وجود آمدن نگرانی زیادی در بین خانواده ها شده است. خانواده ی جوانانی که آنها را برای زندگی در خوابگاه آماده میکنند و میفرستند، مدام نگران این مساله هستند که ارزش های جوانان و فرزندانشان در محیط خوابگاه تحت الشعاع قرار نگیرد.

میزان اهمیت مساله:

اینکه این مساله تا چه اندازه جای نگرانی دارد و خانواده ها تا چه حد حق دارند بابت این مساله نگران باشند، از جهات مختلف قابل نقد و بررسی است. اگر بخواهیم از طریق شواهد عینی و تجربی قضاوت کنیم میتوان گفت که این نگرانی ها تا حدودی صحیح است زیرا بسیار دیده شده که جوانان به دلیل سن پایین و کم تجربگب در معرض تغییر ارزش های اساسی زندگی خود قرار گرفته اند. اما نتایج درست و قابل استناد فقط از طریق بررسی های علمی امکان پذیر است.

انسان بلفطره موجودی تاثیرپذیر است. هیچکس نمیتواند منکر تاثیرپذری انسان از محیط پیرامونش باشد. آنچه مسلم است این است که اگر ارزش های جوانان قبل از ورود به محیط خوابگاه عمیق باشند کمتر تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب کمتری میبینند. میزان صمیمیت بالایی که در بین جوانان خوابگاهی وجود دارد از جها مختلف موجب نگرانی خانواده ها میشود. آنها میترسند که این صمیمیت موجب تاثیرپذیری عمیق تر فرزندشان گردد. این ترس در سال های نخسین ورود فرزندشان به خوابگاه بیشتر است.

ارزشها در خوابگاه

دیدگاه افراد ساکن خوابگاه:

جوانان با نگرش جوان و انعطاف پذیری که دارند بسیار راحتتر از خانواده خود با نگرش ها و شخصیت های مختلف کنار می آیند. از طرفی در محیط خوابگاهی ممکن است افراد مختلفی با انواع نگرش ها دیده شوند. افراد مذهبی و غیر مذهبی، افراد اخلاق مدار و بدون اخلاق، افراد مبادی آداب و بی ادب و …

اما جوانان ما خوب میدانند که برای داشتن آسایش و آرامش در محیط خوابگاه تا جاییکه ب زندکی شخصی خودشان صدمه ای وارد نشود باید به افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت احترام بگذارند و این اصلا به معنی تغییر و یا تنزل ارزش هایشان نیست.

خوابگاه تهران

راه حل اساسی مساله:

اکثریت افرادی که در خوابگاه هاب دانشجویی و کارمندی اقامت میگزینند، افرادی هستند که به سن قانونی رسیده اند و میتوان گفت که تقریبا به جهان بینی خاص خود دست پیدا کرده اند. بنابراین لازم است که خانواده ها تمام تلاش خود را داشته باشند که در تربیت فرزندان خود کوتاهی نکرده و آنچه که برایشان باارزش است را در دوره تربیت فرزندشان به او بیاموزند تا زمانی که فرزندشان به سن ورود به دانشگاه و خوابگاه رسید با خیالی آسوده به استقلال فرزند خود احترام گذاشته و خیال خودشان هم از این بابت راحت باشد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که لازم است خانواده ها خوابگاه هایی را برای اقامت فرزندشان انتخاب نمایند که از هر نظر مطمئن بوده و دارای مجوز رسمی باشند. عوامل سایت خوابگاه_ته تمامی تلاش خود را به کار میبرند که خوابگاه هایی را معرفی نمایند که تمامی استانداردهای لازم را جهت آسایش خیال خانواده های عزیز فراهم آورند.

راه حل مساله

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال