شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
اوقات فراغت در خوابگاه

اوقات فراغت در خوابگاه

زمان طلاست. این جمله ای است که ما در طول زندگی بارها و بارها آن را از زبان افراد مختلفی شنیده ایم. طلا بودن زمان از این نظر قابل درک است که ما پی میبریم که هرگز قادر نخواهیم بود که زمان از دست رفته خود را مجددا بدست بیاوریم. در زمان زندگی در خوابگاه دانشجویی، فعالیت اصلی و کلیدی افراد درس خواندن است. این در حالی است که ممکن است افرادی با هدف کار کردن و یا رسیدگی به اهدافی دیگر در خوابگاه های دانشجویی و کارمندی ساکن شوند. در تمامی این حالت ها، فعالیت محوری افراد مشخص است و در کنار این فعالیت ها، اوقات فراغتی نیز دارند. اگر به جمله اولیه برگردیم و در مورد طلا بودن زمان فکر کنیم آنوقت میفهمیم که گذراندن این اوقات به بطالت کار درستی نیست.

وقت طلاست

فعالیت های جانبی در خوابگاه

خیلی پیش آمده است که از کسی بشنویم که میگوید برای ورزش، تفریح و یا کلاس های فوق برنامه وقت ندارم. در واقع نداشتن وقت اصطلاحیست که استفاده از آن در بسیاری از زمان ها کار درستی نیست. جوانان زیادی را میبینیم که در خوابگاه ساکن هستند و غیر از رفتن و برگشتن از دانشگاه کار دیگری انجام نمیدهند. همه ما در کنار فعالیت های اصلی خود نیاز داریم که یکسری کار جانبی انجام دهیم. این کارها به دو گروه: 1. کارهای صرفا سرگرم کننده 2. کارها و کلاس های آموزنده، تقسیم بندی میشوند.

فعالیت جانبی در خوابگاه

فعالیت های سرگرم کننده

تفریح و سرگرمی بیشتر از آنکه کاری برای گذراندن وقت بیکاری باشد فعالیتی مفرح برای تجدید قوا و تغییر روحیه برای کسب انرژی هرچه بیشتر جهت از سرگیری فعالیت های مهم است. بسیاری از ما تفریح را فقط گذراندن وقت میدانیم این در حالی است که تفریحات سالم کمک میکنند که ذهن ما برای ادامه فعالیت های رسمیمان باز شود. با دوستان خود به پارک نزدیک خوابگاه بروید و چند ساعتی را به پیاده روی اختصاص دهید. نزدیکترین باشگاه ورزشی به خوابگاه را بیابید و همراه هم خوابگاهی هایتان چند ساعتی را به ورزش اختصاص دهید. با دوستان خود به سینما بروید و خود را به دیدن یک فیلم کمدی دعوت کنید.

اوقات فراغت دانشجویی

کلاس های آموزنده

بسیاری از ما در طول زندگی دچار مشکل تک بعدی شدن میشویم. دانشجو که هستیم تنها بر درس های تخصصی خود تمرکز میکنیم و یا در زمان اشتغال تمام زمان خود را به کار کردن اختصاص می دهیم. این مساله سبب میشود که از جنبه های دیگر زندگی عقب بمانیم. در هر شرایط و سنی نیاز داریم که آگاهی و مهارت خود را افزایش دهیم. اگر در خوابگاه هستیم و شرایط حضور در کلاسها را نداریم میتوانیم از کلاس ها و دوره های آنلاین استفاده کنیم. بصورت آنلاین و در خوابگاه مهارتی را بیاموزیم، زبان جدیدی را یاد بگیریم و یا در یک زمینه خاص به پژوهش و تحقیق بپردازیم.

کلاس های آموزنده

مدیریت زمان در خوابگاه

در ابتدا شاید سخت باشد که از جمع هم اتافی هایتان در خوابگاه جدا شوید و از صحبت هایشان دل بکنید. اما بهتر است این را در نظر بگیرید که هرشب و همیشه گذراندن اوقات بیکاری به صحبت های روزمره و عادی باعث اتلاف وقت شما به شکلی غیر مفید میشود. باید زمان خود را با برنامه ریزی مدیریت کنید. اگر ساکن خوابگاه های دانشجویی تهران و یا هرشهر دیگری هستید میتوانید مکان های دیدنی شهر را در اینترنت جست و جو کنید و اوقات فراغت خود را به شکلی مفید و سرگرم کننده نظیر بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی و هنری همراه با سایر هم خوابگاهی هایتان بگذرانید.

 

 

One Reply to “اوقات فراغت در خوابگاه”

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال