شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
زندگی خوابگاهی

استرس و خوابگاه دخترانه

بررسی های دانشمندان مختلف از سراسر جهان نشان میدهد که امروزه زندگی انسان ها با انواع استرس ها آمیخته است. هرکسی بنابر شرایط زندگی خود استرس های گوناگونی را تجربه میکند. عواملی نظیر شرایط نابسامان اقتصادی، جنگ های مختلف در سراسر جهان، رشد تروریسم جهانی، افزایش بیماری های واگیر و … موجب ایجاد تنش و استرس در عموم مردم شده است. در این میان جوانان به مقتضای فعالیتشان بیشتر از افراد دیگر در برابر این تنش های محیطی قرار دارند. دختران ساکن در خوابگاه دخترانه دانشجویی نیز به نوبه خود این مسائل را تجربه میکنند. آنها علاوه بر تمامی عواملی که در بالا ذکر شد متحمل استرس مستقل زندگی کردن در خوابگاه دخترانه انقلاب و در شهری دیگر بدور از خانواده خود هستند.

خوابگاه دخترانه

شرایط استرس زا برای انسان های مختلف با روش های گوناگونی قابل مدیریت کردن است. استرسی که دختران خوابگاه دخترانه دانشجویی تجربه میکنند تا حدود زیادی با استرس های سایر جوانان اعم از پسر و دختر مشابه است. آنها در خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران ساکن شده اند تا ادامه تحصیل دهند و یا کار کنند. در این میان استرس هایی نظیر آینده شغلی، آینده اقتصادی، شرکت در کلاس های دانشگاه، انجام پایان نامه و نوشتن مقاله و … گریبانگیر آنهاست. در کنار تمامی مشکلاتی که ذکر گردید، ساکنین خوابگاه های دخترانه انقلاب تهران و سایر شهرها استرس های خوابگاهی خاص خود را دارند. استرس هایی نظیر حفظ حریم شخصیشان در خوابگاه، مقایسه شرایط خوابگاهی خود با آنچه که در رسانه های اجتماعی از دیگر کشورها میبینند، پرداخت هزینه های اسکان در خوابگاه دخترانه دانشجویی و … .

خوابگاه دخترانه تهران

گسترش ارتباطات مفید در خوابگاه و کاهش استرس

تاثیر ارتباط مفید با اطرافیان بر روحیه انسان ها برکسی پوشیده نیست. از ایام های قدیم دردل کردن نوعی راهکار برای کاهش استرس ارائه شده است. در خوابگاه های دخترانه دانشجویی میتوان ارتباط های سازنده ای را به چشم دید که افراد موجود در این ارتباط ها تمامی تلاش خود را برای کاهش استرس دوستان خود انجام میدهند. افراد در بدو ورود خود به خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران و سایر شهرها شناختی نسبت به هم اتاقی های خود ندارند. بنابراین این امر موجب ایجاد استرس در آنها میشود. از طرفی دیگر برخی خانواده ها با انتقال تفکرات منفی خود نسبت به خوابگاه به فرزندانشان، نگرانی آنها را صد چندان میکنند. در این میان با گذشت زمان و شکل گیری روابط مفید و سازنده این بدبینی ها و استرس ها در بین ساکنین خوابگاه های دخترانه دانشجویی از بین میرود.

خوابگاه دخترانه انقلاب

تاثیر امنیت خوابگاهی بر کاهش استرس

یکی از عوامل که برای هر فردی در هر شرایط و سن و سالی استرس زاست، احساس عدم امنیت است. بدون شک اگر کسی در محل سکونت خود نظیر منزل شخصی و یا خوابگاه دانشجویی احساس امنیت نداشته باشد همیشه استرس را تجربه خواهد کرد. این احساس امنیت در میان دختران دانشجوی ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که دختران دانشجو خوابگاهی را برای اسکان خود انتخاب کنند که دارای کادری مسئولیت پذیر و مجرب باشد. این خصوصیات سبب میشود که ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران هنگام مراجعه به خوابگاه پس از گذراندن یک روز سخت و استرس زا در دانشگاه و یا محل کار احساس آرامش داشته باشند.

خوابگاه دخترانه در تهران

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال