شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
مطالعه و تفریح در خابگاه دخترانه

تفریح و مطالعه و تناسب بین آنها در خوابگاه دخترانه

زنان امروزی پا به پای مردان در فعالیت های اجتماعی نقش دارند. در گذشته زنان فقط در خانه ها حضور داشتند. امروزه زنان و دختران جوان علاوه بر مدیریت منزل، در بیرون از خانه به فعالیت هایی نظیر ادامه تحصیل و یا کسب درآمد اشتغال دارند. در این میان دختران جوان و زنان ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران از این قاعده مستثنی نیستند. تعداد زیادی از آنها تهران را به عنوان شهری جهت ادامه تحصیل و یافتن کسب و کاری مناسب انتخاب کرده اند و در خوابگاه دخترانه انقلاب تهران ساکن شده اند. در میان این همه کار و مشغله مساله مدیریت زمان در خوابگاه اهمیت فراوانی میابد. دختران خوابگاه دخترانه دانشجویی علاوه بر ایام تعطیل و تعطیلات آخر هفته، ساعاتی از شب را نیز در خوابگاه بیکار هستند. بنابراین بسیار مهم است که این ساعات را چگونه بگذرانند.

خوابگاه دخترانه

مطالعه یا تفریح ؟

هیچ کس نمیتواند ادعا کند که جواب این سوال را به طور قطع میداند. زیرا هرکدام از این مسائل در زندگی جوانان خوابگاهی ساکن خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه، مانند دو کفه ترازو به تعادل نیاز دارند. اگر کفه ی ترازو همواره به سمت تفریح سنگینی کند موجب اتلاف وقت ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب میگردد. در آنطرف ماجرا اگر که کفه ی مطالعه سنگین شود موجب میگردد فرد از تفریح دور شده و به مرور زمان در خوابگاه و بدور از تفریح خسته و دلسرد و افسرده شود. بنابراین در اینجا مساله برنامه ریزی و مدیریت زمان بسیار مهم است. فرد ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران باید بداند که در هر بازه زمانی مانند روز یا هفته و یا یازه بلند مدتی مثل ماه، زمان خود را چگونه بین این دو موضوع (مطالعه و تفریح) تقسیم میکند.

خوابگاه دخترانه تهران

تنظیم برنامه گروهی برای مطالعه و تفریح

امروزه بسیاری از محققان حوزه موفقیت و برنامه ریزی توصیه میکنند که برای موفق شدن در یک زمینه ای، بهترین کار وارد شدن به یک برنامه گروهی در آن زمینه میباشد. فضای خوابگاه فضای بسیار مناسبی برای اجرای این ایده است. زیرا اکثر ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و سایر شهرها، همسن هستند. این امر سبب میشود که سلایق و علایق آنها تا حد زیادی مشابه یکدیگر باشد. بنابراین آنها میتوانند در خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران یک برنامه روزانه دقیق برای مطالعه آزاد تنظیم کنند. در این صورت تمامی افراد ساکن یک اتاق در خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه ها موظف میشوند که در آن ساعت سکوت را رعایت کنند و فضا برای مطالعه کاملا مناسب میگردد. همچنین ساکنین یک خوابگاه میتوانند برای تفریح خود یک برنامه گروهی هفتگی قرار دهند و هر هفته کاری مفرح انجام دهند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

به هر صورت این فعالیت ها در زندگی هر جوانی اعم از غیر خوابگاهی و یا ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی حائز اهمیت است. تفریح سالم و مفید سبب تغییر روحیه و تجدید قوا و انرژی برای ادامه فعالیت های زندگی میگردد. از طرفی دیگر مطالعه آزاد و غیر درسی به جوانان در خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران و سایر شهرها کمک میکند که قدرت فکر و اندیشه خود را پرورش دهند و با مطالعه و خواندن کتاب کیفیت زندگی معنوی خود را بهبود ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال