شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

هجوم افکار منفی در خوابگاه

انسان ها خواسته و ناخواسته در طول شبانه روز در معرض افکار مختلفی قرار دارند. فکر انسان همواره بصورت اسب افسار گسیخته ای به سمت و سوهای مختلفی میرود. افکار منفی به آن دسته از فکرهای انسانی گفته میشود که موجب آزار و اذیت روحی انسان میگردند. وجود این نوع افکار در خوابگاه دخترانه دانشجویی بیش از پیش آزاردهنده است. این نوع از افکار موجب افزایش اضطراب و به تبع آن افزایش افسرگی و ناامیدی در بین جوانان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر جوانان جامعه میگردد. چنین افکاری که عمدتا ناشی از ناامیدی های متعدد هستند در پی جریاناتی مانند بیکاری، ناامیدی از آینده، عدم علاقه جوانان به رشته تحصیلی، مشکلات خانوادگی، مشکلات عاطفی و … ناشی میگردند. متاسفانه این مشکل در اقشار مختلف جامعه که دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی نیز جزیی از آن هستند به چشم میخورد.

خوابگاه دخترانه

چگونه افکار منفی به ذهنمان خطور میکنند

در عرصه های گوناگون زندگی انسان ها با مشکلات مختلفی دست به گریبان هستند. بدون شک انسانی را نمیتوان یافت که ادعا کند زندگی اش عاری از هرگونه مشکلی است. برای رسیدن به این تجربه و پختگی متاسفانه جوانان ما در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی مقداری خام و بی تجربه هستند. همین امر سبب میشود که کنترل افکر منفی در بین این افراد سختتر باشد. این افراد فکر میکنند که مشکلات زندگی تنها مختص به خود آنهاست. جو موجود در خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران و سایر شهرها خود براین امر دامن میزند. افرادی که در خوابگاه دخترانه تهران ساکن هستند به علت داشتن زندگی مستقل از خوانواده هایشان، بار مشکلات را بیش از پیش حس میکنند. در این میان در بین دانشجویان ساکن خوابگاه به علت کوچک بودن محیط و ارتباط نزدیک افراد بایکدیگر افکار منفی با سرعت بیشتری منتشر میشوند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

راه های مقابله با افکار منفی

در میان بیماری های گوناگونی که امروزه گریبانگیر جوامع انسانی شده است، بیماری افسردگی که ناشی از افکار منفیست بیش از همه بر کیفیت زندگی انسان ها تاثیرگذار است. جوانانی که در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی ساکن اند به دلیل قرار داشتن در برهه ی حساسی از زندگی خود بیش از همه از این نوع افکار رنج میبرند. برای مقابله با این افکار چندین راه ابتدایی و ساده پیشنهاد شده است. در وهله ی اول باید تلاش کنیم که در محیط خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه ها دوستانی را انتخاب کنیم که در اصطلاح عامیانه دارای فاز مثبت هستند. بدون شک تاثیر همنشین بر روحیات افراد و دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه تهران بر کسی پوشیده نیست.

خوابگاه دخترانه انقلاب

از طرفی دیگر امروزه به دلیل وجود شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ما بیش از گذشته در معرض اخبار گوناگون قرار داریم. باید تلاش کنیم هم خود و هم هم اتاقیانمان را در خوابگاه دخترانه دانشجویی از این گونه اخبار دور کنیم. از مشخصات بارز فضای مجازی بزرگ نشان دادن و غلو در اخبار است بنابراین بهتر آن است که برای حفظ سلامتی خود و دوری از افکار منفی در خوابگاه ها از دنبال کردن اینگونه اخبار بپرهیزیم. یکی دیگر از عواملی که تا حدود زیادی بر سلامت روانی ما تاثیرگذار است نوع تغذیه است. امروزه دانشمندان ابراز میدارند که کمبود برخی از مواد مغذی نظیر ویتامین ها میتواند بر کیفیت افکار ما تاثیرگذار باشد. در این میان اهمیت این موضوع در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی به علت کمتر اهمیت دادن ساکنین آن به نوع تغذیه خود اهمیتی صدچندان دارد.

خوابگاه دخترانه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال