شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

وابستگی به خوابگاه

افراد مختلف در مکان های گوناگونی اقامت دارند. زندگی در خوابگاه دخترانه دانشجویی نوعی از انواع اقامت در شرایط شهرنشینی است. زندگی خوابگاهی علاوه بر سختی هایی که برای ساکنین خود دارد دارای مزیت های فراوانی نیز هست. هرکدام از این مزیت ها میتواند سبب وابستگی ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه های دخترانه به این محیط گردد. در زیر به چند مورد از این عواملی که در وابستگی افراد به زندگی خوابگاهی دخترانه دانشجویی دخیل هستند اشاره می شود:

استقلال فردی

بسیاری از افرادی که وارد خوابگاه های دخترانه دانشجویی در تهران و سایر شهرها میشوند برای اولین بار است که از خانواده های خود جدا می شوند. این افراد قبل از اینکه وارد خوابگاه شوند تا حد زیادی در کارهای خود وابسته به خانواده خود بوده اند. اکنون با ورود به خوابگاه دخترانه دانشجویی و تجربه زندگی مستقل در کنار تحمل سختی های آن، لذت این نوع زندگی را چشیده اند. این امر سبب میگردد که این افراد که در خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران و شهرهای دیگر اقامت داشته اند، پس از ترک خوابگاه دخترانه تا حد زیادی برای این نوع استقلال فردی و شخصیتی احساس دلتنگی داشته باشند.

خوابگاه دخترانه

آرامش ذهنی

در بسیاری از موارد دیده شده افراد ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی اقرار کرده اند که در خوابگاه آرامش روانی و ذهنی بیشتری دارند. این امر ممکن است به دلیل اشتغال افراد به کارهایی نظیر درس خواندن و دانشگاه رفتن و سایر امور فردی باشد. در چنین شرایطی البته به دلیل اینکه افراد هم اتاقی احساس مسئولیت سنگینی نسبت به یکدیگر ندارد به تبع خیلی کمتر در کارهای یکدیگر دخالت میکنند. از طرف دیگر افراد در یک رده سنی قرار دارند و تا حد زیادی هم فکر و هم عقیده بوده و همین امر سبب کاهش تعارض بین آنها میشود. این پایین بودن تعارضات موجبات آرامش ذهنی را برای افراد ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و سایر شهرها فراهم می کند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

ماجراجویی های هم خوابگاهی ها

جوانان هنگامی که در کنار خانواده خود هستند به دلیل آنکه خانواده مدام نگران سلامتی آنها هستند خیلی کم می توانند یکسری از کارها و ماجراجویی ها را تجربه کنند. زمانی که همین جوانان وارد خوابگاه دخترانه دانشجویی میشوند به دلیل آنکه قبلا ذکر شد، مستقل میگردند در نتیجه به دنبال ماجراجویی های خود می روند. این ماجراجویی ها اگر مفید باشند تا حد زیادی موجب رشد شخصیت افراد ساکن خوابگاه دخترانه و پسرانه میگردند. اما گاهی دیده شده که جوانان به دنبال یکسری ماجراجویی های نامناسب و به دور از شیوه و روش صحیح زندگی رفته اند. در چنین مواردی نظارت خانواده ها و سرپرستین خوابگاه ها تا حد زیادی می تواند مانع از ادامه این مسیر نامناسب گردد.

خوابگاه دخترانه انقلاب

خود واقعی بودن

یکی از مشخصه های انسان ها نیاز به ابراز وجود است. افرادی که در خوابگاه های دخترانه دانشجویی ساکن اند از این قاعده جدا نیستند. این افراد نیز تمایل دارند شخصیت واقعی خود را در معرض دید سایرین قرار داده  به سبب آنچه که واقعا هستند مورد تحسین و توجه قرار گیرند. در فضای خوابگاه دخترانه انقلاب به دلیل هم سن بودن ساکنین، افراد خیلی کمتر یکدیگر را قضاوت می کنند. همین عدم قضاوت سبب می شود جوانان ساکن خوابگاه دخترانه و پسرانه، خود واقعیشان را به دیگران نشان دهند و از این طریق عزت نفس خود را تقویت نمایند.

خوابگاه دخترانه در تهران

تمامی مواردی که در بالا ذکر گردید سبب می شوند که افراد نسبت به محیط خوابگاه حس خوبی داشته باشند در نتیجه ی آن یک وابستگی روحی نسبت به خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و سایر شهرها در آنها به وجود می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال