شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
آشپزی در خوابگاه دخترانه

آشپزی کردن در خوابگاه 2

به علت اهمیت بسیار بالایی که تغذیه در زندگی ما دارد مساله مربوط به آشپزی کردن را در ادامه ی مطلب گذشته بسط داده و در اینجا نیز به سایر مسائل مربوط به آن می پردازیم. همانگونه که در مطلب قبل اشاره شد، آشپزی در خوابگاه در کنار شیرینی هایی که دارد می تواند برای دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر خوابگاه ها زحمت آفرین باشد. در این جا به تعدادی دیگر از راه حل های پیشنهادی جهت کمک به انجام امر آشپزی پرداخته میشود.

خوابگاه دخترانه

از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرید

بطور معمول در فضاهایی نظیر خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه ها وسایل و امکانات کمی برای آشپزی کردن وجود دارد. ممکن است در فضای خوابگاه دانشجویی به ندرت یک قابلمه یا ماهیتابه نچسب دیده شود. این امر زحمت آشپزی کردن را به خودی خود در خوابگاه دخترانه تهران و دیگر شهرها افزایش می دهد. برای جبران این مشکل میتوان غذاهایی را تدارک دید که نیازی به این نوع ظروف نداشته باشند.

از طرفی دیگر با رعایت اصول امانت داری میتوان از سایر ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی نظیر افراد دیگر اتاق ها، ظرف و ظروف به امانت گرفت. این مساله هم موجب رفع مشکل ما می شود و هم حس همدلی را در بین ساکنین خوابگاه تهران و دیگر شهرها افزایش می دهد.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

در حین آشپزی خلاقیت داشته باشید

اینکه تاکنون ما غذایی را به یک شکل مشخص درست کرده ایم دلیل بر این نمی شود که نمیتوانیم آن را به شکلی جدید و یا با مواد اولیه ی متفاوت در خوابگاه دخترانه یا پسرانه بپزیم. بطور مثال غذایی نظیر سمبوسه را اغلب با گوشت چرخ کرده درست می کنند و گوشت چرخ کرده از مواد اولیه ی اصلی این غذاست. اما گاهی در خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران و دیگر شهرها دانشجویان به گوشت چرخ کرده دسترسی ندارند بنابراین میتوانند در این غذا به جای گوشت چرخ کرده از پوره ی سیب زمینی که به وفور در خوابگاه دانشجویی یافت می شود، استفاده کنند.

از طرفی دیگر می توان از خلاقیت خود در حین آشپزی برای تهیه ی غذاهای سالم در خوابگاه دخترانه دانشجویی استفاده کرد. بطور مثال میتوان اغلب غذاهای سرخ کردنی را در خوابگاه بصورت بخارپز و یا آبپر تهیه کرد. این حالت هم به ظروفی نظیر ظروف نچسب نیاز ندارد و هم از نظر سلامتی غذایی سالم تر است.

خوابگاه دخترانه انقلاب

به ذائقه ی افراد احترام بگذاریم

افرادی که در محیط هایی نظیر خوابگاه دخترانه دانشجویی و یا سایر خوابگاه ها و اقامتگاه ها زندگی کرده اند قطعا به این مساله پی برده اند که ذائقه ی افراد از نقاط مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است. بطور مثال افرادی که از جنوب کشور هستند به ادویه جات و غذاهای تند علاقه دارند. ساکنین استان های شمالی کشور به سیر و ترشیجات علاقمندند. تمامی این علایق و سلایق متفاوت در محیطی نظیر خوابگاه دانشجویی در کنار یکدیگر زندگی میکنند. بنابراین احترام به ذائقه دیگران و عدم تمسخر و اذیت و آزار کسی به دلیل تفاوت سلیقه اش با ما کاری به غایت ناپسند است. در چنین شرایطی ساکنین خوابگاه دخترانه میبایست در کنار ابراز نظر خود نسبت به یک خوراک و غذای خاص، نهایت ادب و احترام را نسبت به ذائقه ی دوست و هم خوابگاهی خود در خوابگاه دخترانه انقلاب نشان دهند.

خوابگاه دخترانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال