شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

مدیریت هرچه بهتر خوابگاه دانشجویی

زندگی در خوابگاه دانشجویی:

خوابگاه دانشجویی مکانی است که برای افراد دانشجو و غیر دانشجوی ساکن آن مامن و پناهگاه محسوب می گردد. شاید زندگی در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی به خوبی و لذت بخشی زندگی در خانه و کنار خانواده نباشد. اما چشم پوشی از این موضوع که خوابگاه یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در شهر غریب است، کار منصفانه ای نیست. دانشجویان و بطور کلی تازه واردان وقتی به شهر جدید مهاجرت می کنند باید در اول کار یک مکان استراحت و آسایش برای خود دست و پا کنند. در چنین شرایطی بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان، خوابگاهی در نظر می گیرند. اما گاهی برخی از دانشگاه ها با تعدادی از خوابگاه های مناسب خودگردان قرارداد بسته و دست دانشجویان را در انتخاب خوابگاه مورد علاقه خود باز می گذارند.

خوابگاه دخترانه

پس از انتخاب خوابگاه و قبل از ساکن شدن دانشجویان و سایر افراد در خوابگاه دخترانه تهران و دیگر شهرها، افراد باید با قوانین خوابگاه آشنا شوند. بدون شک زندگی در هیچ مکانی بدون رعایت یکسری قوانین کلی امکان پذیر نیست. ما حتی در خانه های شخصی خود هم یکسری قوانین نانوشته را رعایت می کنیم. اما در خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها شرایط متفاوت است. در این گونه اقامتگاه ها نمی توان قوانین را نانوشته اجرا کرد. بلکه تعدادی قوانین اصلی و ضروری در برگه ای نوشته می شوند و توسط دانشجو امضا می شوند. زیرا اداره کردن یک مکان جمعی با تعداد نسبتا بالای افراد بدون وضع یکسری قوانین که برای همه قابل اجرا باشد در عمل ناممکن است.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

مسئولین خوابگاه و قوانین:

شاید برای برخی افراد در ابتدا امضا کردن یک قرارداد و دادن تعهد بابت اجرای قوانین خوابگاه سخت و غیرمنطقی به نظر بیاید. در این شرایط وظیفه ی مسئول خوابگاه دخترانه دانشجویی و دیگر خوابگاه هاست که ورودی های جدید را توجیه کنند. بدون شک هر فردی اگر به این باور برسد که اجرای قوانین خوابگاه در وهله ی اول به نفع آسایش و آرامش خودش است دیگر از این نظر مشکلی نخواهد داشت. در خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها مسئول یا مسئولین خوابگاه دانشجویی یکسری قوانین را که گاها با سایر خوابگاه ها مشترکی و گاهی تعدادی از آنها متفاوت هستند تهیه می کنند. مسئول خوابگاه موظف است که در بدو ورود افراد به خوابگاه این برگه را در اختیار آنها قرار داده و از مطالعه کامل آن توسط ساکنین جدید مطمئن شود.

خوابگاه دخترانه انقلاب

پس از وضع قوانین و ارائه آن به ساکنین خوابگاه دخترانه و پسرانه دانشجویی قدم بعدی نظارت بر اجرای قوانین است. از آنجا که مسئولیت اتفاقاتی که در خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر خوابگاه ها رخ می دهد بر عهده مسئولین خوابگاه دانشجویی می باشد بنابراین آنها باید نسبت به اجرای قوانین خوابگاه حساسیت زیادی به خرج دهند.

به طور مثال یکی از قوانین مشترک در اکثر خوابگاه ها، ساعت ورود و خروج خوابگاه می باشد. مسئولین خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه ها باید بطور کامل بر ساعت رفت و آمد دانشجویان نظارت داشته و در صورت هرگونه سرپیچی از این قانون، به ساکنین تذکر دهند. زیرا چنین قانونی در وهله ی اول به نفع حفظ آسایش و آرامش تمامی ساکنین خوابگاه های دانشجویی می باشد. اگر ساکنین خوابگاه آزاد باشند که در تمامی ساعات شبانه روز رفت و آمد داشته باشند موجب سلب آسایش سایر ساکنین خوابگاه دانشجویی می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال