شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه

خوابگاه خودگردان

تعریف خوابگاه:

خوابگاه ها اقامتگاه های جمعی هستند که به منظور تامین مسکن برای دانشجویان و دانش آموزان مدارس شبانه روزی در نظر گرفته می شوند. آنچه مسلم است این است که این تعریف خوابگاه امروزه منسوخ شده است. زیرا امروزه افراد مختلفی دیگری غیر از دانشجویان و دانش آموزان از خوابگاه استفاده می کنند. افراد زیادی در جوامع امروزی با هدف یافتن کار به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند. این افراد ترجیح می دهند که به جای اجاره منزل که مجبور به تهیه ی وسایل منزل برای آن هستند، در خوابگاه دانشجویی اقامت گزینند.

خوابگاه دخترانه

از طرف دیگر گاهی افراد به منظور گذراندن کلاس های مختلف آموزشی، مسابقات ورزشی، دیدن یک برنامه فرهنگی و هنری، و یا به منظور مراجعه به پزشک به یک شهر سفر می کنند. در چنین شرایطی هزینه هتل ها بسیار بالاست و افراد می توانند در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی بطور موقت ساکن شوند. البته تمامی خوابگاه ها این امکان را ندارند. برای یافتن خوابگاه دارای این امکان باید جست و جو کرد.

خوابگاه دولتی:

خوابگاه دخترانه دولتی خوابگاهی است که متعلق به دانشگاه های دولتی می باشد. این نوع از خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها به دلیل آنکه در مالکیت دانشگاه هستند فقط افراد مربوط به همان دانشگاه دولتی می توانند از آنها استفاده کنند. این نوع از خوابگاه ها به دلیل داشتن تعرفه دولتی هزینه ی اقامت کمتری نسبت به انواع دیگر خوابگاه دخترانه دانشجویی دارند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

خوابگاه خودگران:

خوابگاه خودگردان خوابگاهی خصوصی است که به منظور استفاده دانشجوها و غیردانشجوها در نظر گرفته شده است. این نوع از خوابگاه دخترانه دانشجویی خصوصی بوده و متعلق به نهاد دولتی خاصی نیست. بنابراین براساس میزان توجه صاحبین و مسئولین خوابگاه، دارای امکانات و شرایط متغیری هستند. در این نوع از خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها ساکنین باید قبل از اخذ قرارداد با مسئول خوابگاه حتما شخصا از خوابگاه بازدید نماید. از طرف دیگر ساکنین این نوع خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها همگی دانشجو نیستند و ممکن است از سنین مختلف در خوابگاه ساکن باشند. بنابراین اگر شخصی تمایل داشته باشد که با افراد همسن و دارای شرایط مابه خود در یک اتاق باشد حق انتخاب دارد. این امر در خوابگاه دولتی امکان پذیر نیست و عمدتا افراد بصورت رندوم در اتاقی قرار می گیرند و حق انتخاب چندانی ندارند.

مزایا و معایب خوابگاه خودگردان:

خوابگاه دخترانه دانشجویی خودگردان دارای یکسری مزایا و معایب است. افرادی که اینگونه خوابگاه ها را برای اقامت خود انتخاب می کنند باید در کنار مزایای آنها به معایبشان نیز توجه داشته باشند. از جمله مزایای اینگونه خوابگاه دخترانه دانشجویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساکنین برای انتخاب اتاق و هم اتاقی خود حق انتخاب دارند.
  • به دلیل خودگردان بودن اینگونه خوابگاه ها معمولا وسایل آنها نو هستند.
  • به علت رقابتی بودن خوابگاه های خودگران، مسئولین هر خوابگاه می کوشند امکانات و شرایط بهتری را برای ساکنین خود فراهم کنند.
  • این نوع از خوابگاه دانشجویی از سخت گیری کمتری نسبت به خوابگاه دولتی برخوردارند.
  • معمولا در مکان های مناسب هر شهر واقع شده اند.
  • و …

خوابگاه دخترانه در تهران

مواردی که در بالا ذکر گردید در کنار بسیاری مورد دیگر از مزایای خوابگاه دخترانه خودگردان است. از طرف دیگر برای معایب اینگونه خوابگاه دانشجویی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نظارت کمتر از طرف دانشگاه ها.
  • افراد مختلف دارای شرایط متفاوت اعم از دانشجو، کارمند، مسافر و … در اینگونه خوابگاه ها ساکنند.
  • هزینه اقامت در آنها نسبت به خوابگاه دولتی بالاتر است.
  • به دلیل اینکه همه ی افراد دانشجو و یا همه کارمند نیستند برای آنکه بتوانند با تفاوت های یکدیگر کنار بیایند به مدارای بیشتری نیاز دازند.
  • و …

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال