شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

توجه به خواسته های ساکنین خوابگاه

درست است که خوابگاه به عنوان یه محل اقامت دائمی در زندگی ساکنین آن عمل نمیکند اما خواه ناخواه ساکنین آن چندین ماه تا چند سال در آن ساکن هستند. این امر سبب می گردد که افراد ساکن در خوابگاه دخترانه دانشجویی توقع داشته باشند که در خوابگاه امکانات لازم و آرامش مطلوب را داشته باشند. از طرف دیگر افراد ساکن در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها تمایل دارند که خوابگاه را به محلی مشابه خانه ای گرم و صمیمی تبدیل کنند. برای رسیدن به این اهداف دانشجویان و سایر افراد ساکن خوابگاه دخترانه و پسرانه می بایست خواسته های خود را مطرح کنند.

خوابگاه

کمبودهای موجود در خوابگاه:

اگر بخواهیم به خوابگاه دانشجویی به چشم یک مکان گذرا در زندگی افراد نگاه کنیم توجه به تقاضاهای ساکنین آن را لازم نمیدانیم. اما آنچه مسلم است این است که این محل اقامت موقت شاید از نظر زمانی با اقامت افراد در منازل شخصیشان برابری نکند اما افراد ساکن آن اکثرا جوانانی هستند که سالهای اوج جوانی خود را در این مکان اقامت دارند. خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی پذیرای افرادی است که میانگین سنی آنها معمولا زیر سی سال است. بنابراین این افراد توقع دارند در چنین سالهایی عمر و زمان خود را در یک محل اقامتی مناسب بگذرانند.

شکایت و اعتراض به شرایط موجود در خوابگاه ها و عدم امکانات کافی در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی در اکثر کشورها از مباحث مهم مطالبات دانشجویی بوده و هست. معمولا این اعتراضات تنها مختص به خوابگاه های دولتی نیست و خوابگاه های دخترانه و پسرانه خودگردان را هم شامل می شود. یکی از مواردی که ساکنین خوابگاه های دخترانه انقلاب تهران و سایر شهرها معمولا به آن معترض هستند بافت قدیمی و فرسوده خوابگاه می باشد. این امر سبب میگردد که ساکنین خوابگاه اولا در چنین ساختمانی از نظر استحکام احساس امنیت نداشته باشند و از طرف دیگر بافت فرسوده خوابگاه از نظر بهداشتی ضعیف تر است.

خوابگاه دخترانه انقلاب

از موارد دیگری که معمولا ساکنین خوابگاه های دانشجویی نسبت به آن معترض هستند نبود فضاهایی نظیر سالن ورزشی، سالن مطالعه، سالن تی وی (اتاق تماشای تلویزیون) و … است. هرکدام از این موارد و میزان نیاز به آنها در خوابگاه در جایگاه خود بحثی طولانی را می طلبد. آنچه که در اینجا بیش از همه اهمیت دارد این است که یکسری از خواسته های ساکنین خوابگاه خواسته های اورژانسی بوده و یکسری دیگر از آنها به مرور زمان قابل پیگیری هستند.

ترتیب اثر دادن به خواسته های ساکنین خوابگاه:

زمانی که از واژه اورژانسی در کنار موردی استفاده می شود منظور ضرورت آن مورد است. در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها گاهی ساکنین خوابگاه با مواردی نظیر مشکل در فاضلاب خوابگاه، نبود مایع دستشویی در سرویس بهداشتی، خاموش شدن شوفاژها در زمستان، خراب شدن کولر در تابستان و … مواجه می شوند. اینها مواردی هستند که به محض اطلاع دادن به سرپرست خوابگاه باید سریعا پیگیری شوند. گاهی افراد در خوابگاه دانشجویی خواسته هایی نظیر داشتن سالن ورزشی و یا کافی نت و … را دارند. اینها خواسته هایی هستند که امکان سریع پیگیری شدن برای سرپرستین خوابگاه برای آنها وجود ندارد. اما آنچه مسلم است این است که در صورتی که خواسته های ساکنین معقول و منطقی باشد مسئولین موظف به رفع نیازها هستند.

خوابگاه دخترانه در تهران

سخنی کوتاه با ساکنین خوابگاه:

گاهی دیده می شود که یک خوابگاه به تازگی تاسیس شده و یا کل وسایل آن در ابتدای یک ترم تعویض و نو می شوند. اما پس از گذشت یک ترم و ساکن شدن افراد در آن بعد از چند ماه این وسایل بطور کامل تخریب و ضربه دیده اند. در اینجا میزان مسئولیت پذیری ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی بسیار اهمیت دارد. افراد میباست در زمان ساکن شدن در خوابگاه دانشجویی نسبت به این مکان حس تعلق داشته باشند و تمامی تلاش خود را در جهت سالم نگه داشتن وسایل خوابگاه بکار گیرند. زیرا این وسایل در واقع متعلق به آنها و دیگر دانشجویانی است که بعدها در خوابگاه ساکن می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال