شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

مشکلات اقتصادی در خوابگاه

امروزه بیشتر افراد جامعه تبدیل به مصرف کننده شده اند. در گذشته افراد برای تهیه ی نیازهای روزانه خود نظیر مواد غذایی و پوشاک و … کشاورزی و دامپروری و دیگر کارها را انجام می دادند. اما امروزه غالب افراد ساکن در شهرها کالاهای موردنیاز خود اعم از موادغذایی، پوشاک و … را از طریق خرید کردن تهیه می کنند. برای اینکه کسی توانایی خرید این اقلام مورد نیاز خود را داشته باشد باید در ازای آنها پول پرداخت کند. این امر سبب می گردد که مشکلات اقتصادی امروزه بخش عمده ای از زندگی افراد جامعه اعم از ساکنین خوابگاه دخترانه و پسرانه را به خود اختصاص دهد. ساکنین خوابگاه دانشجویی جوانانی هستند که در پی کسب علم و دانش به شهر دیگری نقل مکان کرده و خانواده هایشان خرج و مخارج زندگی و تحصیل آنها را فراهم می کنند.

خوابگاه

جوانانی که در خوابگاه دخترانه دانشجویی و دیگر خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند عمدتا مخارج زندگی خود را از خانواده هایشان دریافت می کنند. امروزه با تغییر شرایط اقتصادی جامعه و افزایش روزافزون تورم این امر تا حد زیادی آرامش روانی جوانان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب و خوابگاه های دیگر را به هم می ریزد. زیرا از طرفی افزایش قیمت اجناس و کالا ها سبب می گردد که ساکنین خوابگاه روز به روز بیشتر به پول نیاز داشته باشند و این امر سبب افزایش فشار اقتصادی به خانواده ها می گردد. از طرف دیگر جوانان به اقتضای سن و افکارشان تمایل دارند که از لحاظ مختلف بلاخص از نظر اقتصادی مستقل باشند. این استقلال به آنها فرصت می دهد احساس کنند که مفید هستند.

مشکلات اقتصادی در خوابگاه در پی مشکلات اقتصادی جامعه

همانگونه که اشاره شد ساکنین خوابگاه های دانشجویی به اشکال مختلف با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. آنها زمان زیادی از وقت خود را در دانشگاه هستند و نمی توانند برای خود شغلی فراهم کنند. البته این مشکلات اقتصادی بوجود آمده در زندگی جوانان ساکن در خوابگاه دخترانه و پسرانه دانشجویی تا حد زیادی دنباله رو مشکلات اقتصادی کلی جامعه است. در جوامع امروزی که در همه جای دنیا دیده می شود افراد با کمبود انواع منابع روبرو هستند. کمبود منابع مختلف سبب می گردد که روز به روز بر قیمت این کالاها افزوده شود. بطور مثال با افزایش شهرنشینی و بالارفتن جمعیت کره زمین مواد غذایی با کمبود مواجه می شوند. این کمبود مواد غذایی سبب افزایش روزافزون قیمت این اقلام می گردد. این امر تاثیر خود را بیشتر از همه در زندگی جوانان یک جامعه که در حال تحصیل هستند نشان می دهد.

خوابگاه دخترانه

همکاری در خوابگاه برای مقابله با مشکلات اقتصادی

همه افرادی که در خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر خوابگاه ها زندگی می کنند در برهه ای از این زمان مشکلات اقتصادی را تجربه کرده اند. برای همه ما پیش آمده که در زمانی که ساکن خوابگاه بوده ایم حساب بانکی ما ته کشیده و برای تامین مایحتاج روزانه خود با مشکل روبرو شده ایم. در چنین شرایطی افراد ساکن در خوابگاه می توانند به کمک یکدیگر بیایند. در زمانی که یکی از افراد ساکن اتاق با مشکل اقتصادی روبرو می شود افراد دیگر می توانند با قرض دادن پول برای رفع این مشکل دوست خود تلاش کنند. از طرفی دیگر می توان در کارهای اتاق به کسانی که بیرون کار می کنند کمک کرد. این افراد غالبا هم درس می خوانند و هم کار می کنند پس دوستانشان می توانند با کم کردن بار مسئولیت آنها در کارهای اتاق و خوابگاه به دوست خود کمک کنند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال