شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

بار روانی افکار منفی در خوابگاه

“روز از نو روزی از نو”

گاهی مدت ها زمان می گذرد و ما به حدی درگیر مسائل روزمره خود هستیم که هیچ چیز را احساس نمی کنیم. اقشار مختلف جامعه اعم از ساکنین خوابگاه دانشجویی در اکثر اوقات زندگی به کارهایی مشغول هستند که حالت تکراری و روتین پیدا کرده است. یک دانشجو و یا کارمند ساکن خوابگاه دخترانه در تهران صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شده و بعد از صرف صبحانه و یا موکول کردن آن به محل کار و دانشگاه راهی این دو محل می شود. روز خود را با کارهایی غالبا تکراری سپری کرده و شب هنگام دوباره به خوابگاه دخترانه دانشجویی بر میگردد و می خوابد و صبح روز بعد “روز از نو و روزی از نو”.

خوابگاه دخترانه

غیر از درصد کمی از افراد معمولا بقیه افراد جامعه و همچنین ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه ها از این روند تکراری روزانه خود هیچ شکایتی ندارند. این رضایت تا زمانی ادامه می یابد که این روند به همین شکل ادامه داشته باشد. به محض آنکه افراد ساکن خوابگاه دخترانه و پسرانه در تهران و دیگر شهرها احساس کنند اتفاق غیرمنتظره ای در زندگی آنها رخ داده و این روتین روزانه را به هم ریخته است دچار اضطراب و نگرانی می شوند. این اضطراب ناشی از تغییر موجب می گردد که افراد نتوانند تصمیم گیری درستی در این موقعیت داشته باشند.

جذب کننده افکار منفی نباشیم

زمانی که اتفاقی غیرمترقبه نظیر همه گیر شدن یک بیماری مسری و یا بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و … رخ می دهد فضای جامعه لبریز از اخبار منفی می شود. وجود شبکه های اجتماعی و پیشرفت مدل ارتباطات انسانی به شدت به این امر کمک می کند. در چنین شرایطی افراد مختلف این توانایی را دارند که تنها با داشتن یک پیج و صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف سبب پخش اخبار درست و یا غلط شوند. این امر سبب اخلال در آرامش روانی اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان و سایر افراد ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی می گردد. در چنین شرایطی مغز انسان مانند یک رادار قوی توانایی جذب افکار منفی را دارد.

خوابگاه دخترانه در تهران

در این حالت معمولا دانشگاه ها و مراکز آموزشی برای چند روز به حالت تعلیق در می آیند. این امر سبب می گردد که دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها برای چند روز اوقات فراغت بیشتری داشته باشند. این مساله خودبخود باعث می شود که آنها بیشتر پیگیر اخبار مربوط به این مساله شوند و بنابراین این امر خود اضطراب ناشی از اتفاق را چند برابر میکند. در چنین شریطی هر فردی باید خود تلاش کند که با حفظ آرامش خود باه حفظ سلامت روانی خود کمک کند.

در این شرایطی میتوان در خوابگاه دخترانه و پسرانه و یا در منزل با کارهای دیگری غیر از چرخیدن در شبکه های اجتماعی خود را سرگرم کرد. این زمانی که دانشگاه ها و مدارس تعطیل هستند زمان مناسبی برای مطالعه کتاب هاییست که مدتی خریده اید و وقت مطالعه آنها را نداشته اید. در این زمان همچنین می توانید فیلم های برتر سینمای جهان را ببینید. از طرف دیگر می توانید با مطالعه دروسی که در آنها ضعیف هستید از این زمان بهترین استفاده را ببرید.

خوابگاه دخترانه در انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال