شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

آشپزی کردن در خوابگاه 1

ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی و خوابگاه پسرانه دانشجویی اغلب دانشجو هستند و بیشتر اوقات روزانه خود را در دانشگاه سپری می کنند. در این حالت غالبا دانشجویان وعده نهار خود را در سلف دانشگاه میل می کنند. با این حال در بیشتر اوقات برای وعده صبحانه و شام ساکنین در خوابگاه بوده و این وعده های غذایی را در خوابگاه میل میکنند. از این نظر که ساکنین خوابگاه های دانشجویی غالبا افرادی پر مشغله بوده و زمان کمی را در طول روز می توانند برای آشپزی کردن در نظر بگیرند، بنابراین این امر می تواند در خوابگاه مساله ساز باشد. از طرفی شرایط خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های تهران و دیگر شهرها به گونه ای است که مسئولیت یک امر واحد نظیر آشپزی را نمی توان به یک فرد محول کرد. برای جلوگیری از کشمکش های احتمالی در این زمینه میتوان به نکات زیر توجه کرد:

خوابگاه دخترانه

برای آشپزی کردن برنامه داشته باشید:

داشتن یک برنامه درست و حساب شده در خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر خوابگاه ها کمک میکند که افراد دقیقا به وظیفه خود واقف بوده و در روزی که مسئول آشپزی کردن هستند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نکنند. این برنامه کمک میکند که ساکنین هر اتاق در خوابگاه دخترانه و پسرانه از عادلانه تقسیم شدن این وظیفه مطمئن باشند. لازم است این برنامه به گونه ای تنظیم شود که همه ی افراد از آن راضی باشند تا در زمان اجرای آن کسی بهانه ای برای عدم انجام وظیفه خود نداشته باشد.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

عدم پختن غذای زمان بر در طول هفته ی کاری:

از آنجاییکه همه ی ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی روزانه با فعالیت های مختلفی از جمله درس خواندن و دانشگاه رفتن و برخی از آنها به کار کردن مشغول هستند، کسی نمیتواند از هم اتاقی خود در طول هفته توقع پختن غذایی سخت و زمانبر را داشته باشد. برخی از غذاها با اینکه در مدت زمان کوتاهی تهیه میشوند اما می توانند لذیذ بوده و بر غذاهای آماده ی بیرونی ارجحیت کامل دارند. بطور مثال پختن غذایی نظیر ماکارونی و یا خوراک سیب زمینی و سبزیجات . سالادهایی نظیر سالاد کلم و سزار و فصل، در عین سادگی و زمانبری کم برای ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و دیگر شهرها، غذاهایی سالم و لذیذ هستند. ساکنین خوابگاه دانشجویی میتوانند در روزهای آخر هفته که غالبا همگی در خوابگاه هستند و زمان کافی دارند، وقت خود را به تهیه غذاهایی که زمان پخت طولانی تری دارند اختصاص دهند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

داشتن حس قدردانی نسبت به آشپزی دیگران:

خیلی از ماها ممکن است تا زمانی که در خانه خود بوده ایم مایل به خوردن هر غذایی نبوده باشیم. در چنین شرایطی خانواده ما کاملا با ذائقه ی ما آشنا بوده و غذایی را آماده کرده اند که باب میل ما بوده باشد. این امر اما در خوابگاه دخترانه تهران و شهرهای دیگر بدور از انتظار است. در فضایی نظیر فضای خوابگاه دخترانه و پسرانه افراد مدت زمان کوتاهی با هم آشنا شده اند و از علائق یکدیگر آگاهی چندانی ندارند و از طرفی دیگر هم اتاقی هایمان در خوابگاه دخترانه و پسرانه مسئولیتی در قبال برآورده کردن تمام و کمال امیال ما ندارند. بنابراین نه تنها در این زمینه بلکه همواره و در قبال تمامی کارهایی که دیگران برای ما انجام می دهند، نظیر آماده کردن غذا، ما باید قدردان زحماتشان باشیم.

خوابگاه دخترانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال