شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

اساس سنجش خوابگاه مناسب

ملاک سنجش خوابگاه مناسب

معیار انتخاب خوابگاه دانشجویی براساس سلیقه افراد مختلف متفاوت است. این معیارها می توانند برای یک فردی کلی و برای فرد دیگری کاملا جزیی باشند. با این وجود می توان ادعا کرد که افراد مختلف با سلایق متفاوت در هرصورت تمایل دارند که در خوابگاهی تمیز و دارای امکانات رفاهی مناسب ساکن شوند. امکانات رفاهی در هر خوابگاه دخترانه دانشجویی با خوابگاهی دیگر متفاوت است. با این وجود وسایلی که ما در خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران و دیگر شهرها به آنها نیاز داریم دو نوع هستند:

نوع اول: این وسایل و امکانات آن دسته ای هستند که همه ی خوابگاه ها موظف به تهیه بوده و باید در بدو ورود ساکنین خود این وسایل را در اختیارشان قرار دهند.

خوابگاه دخترانه

در این نوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخت خواب: ضروری ترین وسیله برای اقامت در یک خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و سایر شهرها، تخت خواب است. زیرا همانگونه که از اسم خوابگاه پیداست، مکانی برای خوابیدن و استراحت کردن است. بنابراین در زمان انتخاب خوابگاه مناسب حتما باید به نوع تخت خواب های آن دقت شود. تخت خواب در خوابگاه از نوع یکنفره یک یا دو طبقه است.

کمد شخصی: وجود کمدهای شخصی در خوابگاه های دانشجویی لازم و ضروری است. زیرا هر کسی که در خوابگاه اقامت دارد یکسری وسایل شخصی همراه دارد که برای نگهداری از آنها و همچنین برای مرتب شدن فضای اتاق به یک کمد شخصی نیازمند می شود. البته اندازه ی این نوع کمدها در خوابگاه های مختلف متفاوت است اما بهرحال داشتن کمد جادار و مناسب یکی از ملاک های انتخاب خوابگاه است.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

کف پوش مناسب: در خوابگاه های دانشجویی بطور کلی فضای بین اتاق ها یک فضایی عمومی است و عمدتا فاقد موکت و یا فرش می باشد. البته در بسیاری از خوابگاه ها در این فضا موکت و یا فرش قرار گرفته شده است. اما بهرحال داشتن موکت برای فضای بین اتاق ها ضروری نیست اما کف اتاق خوابگاه دخترانه دانشجویی و خوابگاه پسرانه دانشجویی حتما باید با موکت و یا فرش پوشیده شده باشد.

پرده: همه ی اتاق های های خوابگاه های دانشجویی دارای پنجره هستند. برای اینکه ساکنین خوابگاه ها در برابر نور خورشید و روشنایی در هنگام استراحت خود در امان باشند، مسئولین خوابگاه موظف به تهیه ی پرده مناسب برای آنها هستند.

خوابگاه

یخچال: جهت نگه داری از مواد غذایی در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها، به یخچال نیاز داریم. در خوابگاه های مناسب در هر اتاق یک یخچال برای ساکنین آن وجود دارد اما در برخی از خوابگاه ها تعدادی یخچال داخل آشپزخانه قرار داده می شود و ساکنین اتاق های مختلف بطور مشترک از آنها استفاده می کنند.

اجاق گاز: این وسیله هم یکی از وسایل ضروری و لازم برای خوابگاه دانشجویی می باشد. زیرا دانشجویان برای تهیه غذا و صبحانه هرروز به آن نیاز دازند. از آنجایی که این وسیله را نمیتوان بصورت شخصی تهیه کرد بنابراین مسئولین خوابگاه موظف هستند که برای هر خوابگاهی تعدادی مناسب اجاق گاز در نظر بگیرند.

آشپزخانه در خوابگاه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال