شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
اهمیت حریم شخصی در خوابگاه

اهمیت حفظ حریم شخصی در خوابگاه

اهمیت حریم شخصی

امروزه در بسیاری از شهرها و به ویژه کلان شهرهایی نظیر تهران، زندگی افراد تحت تاثیر حضور اطرافیان است. تا سالها تصور میشد که تمدن و شهرنشینی فواصل بین افراد را افزایش داده و انسان ها را از یکدیگر دور ساخته است. اما امروزه با پیشرفت اینترنت و استفاده ی همه گیر از شبکه های اجتماعی، فاصله بین انسان ها کمتر از تمامی دوران تمدن می باشد. افراد با انبوهی از اطلاعات شخصی و خصوصی در گوشی ها و لپ تاپ های خود در مکان های مختلف نظیر خوابگاه ها حضور می یابند.

حریم شخصی

حریم شخصی در خوابگاه

بدون شک خوابگاه های دانشجویی مکان های شلوغ با تراکم بالای افراد هستند. دانشجویان و سایر افراد ساکن در خوابگاه های دخترانه و پسرانه در ارتباط نزدیک با یکدیگر هستند. گاهی در یک اتاق ده یا دوازده متری حداقل چهار نفر با یکدیگر زندگی میکنند. در چنین شرایطی حفظ و نگهداری حریم خصوصی خود کار ساده ای نیست. بخصوص اگر در یکی از این اتاق ها یک نفر فرد کنجکاو وجود داشته باشد که با هر تلاشی بخواهد که سر از کار باقی هم اتاقی های خود در بیاورد.

حریم شخصی افراد

در بسیاری موارد برای ما سخت است که در چنین شرایطی از اطلاعات خود محافظت کرده و حریم شخصی خود را حفظ کنیم. اما باید توجه داشته باشیم که در فضایی نظیر خوابگاه های دانشجویی افراد مختلفی با فرهنگ ها و خلق و خوهای متفاوتی حضور دارند بنابراین در این شرایط رعایت یکسری اصول بسیار حائز اهمیت است.

اصولی برای حفظ حریم شخصی در خوابگاه

دانشجویان و ساکنین خوابگاه های دخترانه و پسرانه باید حتما توجه داشته باشند که در بدو ورود به خوابگاه و در همان ابتدای آشنایی با هم اتاقی ها و هم خوابگاهی هایشان نباید بطور کامل اعتماد کنند.اعتماد زود هنگام باعث میشود که اطلاعات خود را اعم از اطلاعات شخصی و خانوادگی را سریعا در اختیار دیگران قرار دهند و اینگونه زمینه ی سواستفاده احتمالی را برای افراد سودجو فراهم میکنند.

خوابگاه دانشجویی

امروزه بسیاری از اطلاعات شخصی و خصوصی ما در گوشی ها و لپ تاپ هایمان قرار دارند. استفاده از رمز و کدی که برای دیگران قابل حدس زدن نباشد مانع از دسترسی افراد به اطلاعات داخل آنها میشود. بنابراین افرادی که در خوابگاه های دانشجویی ساکن میشوند باید در ابتدا که شناخت کمتری نسبت به دوستان خود دارند این نکته را مورد توجه قرار دهند.

امروزه با استفاده های گسترده از شبکه های اجتماعی، پخش شدن محتواهای مختلف نظیر فیلم و عکس به سرعت و تنها در چند ثانیه صورت میگیرد. در چنین شرایطی افراد ساکن در خوابگاه باید حساسیت بیشتری نسبت به این مورد داشته باشند. اگر عکس یا فیلمی از شما در گوشی کسی قرار دارد و شما نسبت به دیده شدن و پخش آن حساس هستید بهتر است سریعا نسبت به حذف آن از گوشی دوست خود اقدام کنید. زمانی که این اطلاعات در فضای مجازی پخش شود به دلیل گستردگی آن متاسفانه دیگر قابل جمع کردن نیست.

حفظ حریم شخصی در خوابگاه

غیر از تمامی مواردی که در بالا اشاره شد، گاهی حریم شخصی برای ما فضایی است که میتوانیم چند ساعتی را تنها باشیم بدون آنکه کسی مزاحم تنهایی ما شود. در این شرایط بهتر است هم اتاقی ها یکدیگر را درک کرده و اجازه دهند افراد خلوتی برای خود داشته باشند و مزاحم آنها نشوند. بطور کلی دخالت های بی مورد در زندگی افراد در فضاهای خوابگاهی کار درستی نیست و تنها باعث احساس عدم امنیت در افراد میگردد.

 

2 Replies to “اهمیت حفظ حریم شخصی در خوابگاه”

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال