شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه

اهمیت وجود خوابگاه برای دختران

اقامت در خوابگاه دختران با هدف ادامه تحصیل

ادامه تحصیل یکی از اهداف اصلی دختران جهت مهاجرت به شهری دیگر و اقامت در خوابگاه دخترانه است. در گذشته مساله دانشگاه رفتن دختران و ادامه تحصیل آنها یک تابوی بزرگ محسوب می شد. این مساله به اندازه ای پیچیده بود که بسیاری از خانواده ها حتی اگر به ادامه تحصیل دخترانشان علاقه هم داشتند؛ از ترس حرف مردم دخترانشان را از ادامه تحصیل منع می کردند. خوشبختانه امروزه این مساله تا حد زیادی حل شده است و اکثر نقاط کشور با ادامه تحصیل و ساکن شدن در خوابگاه دانشجویی در تهران و دیگر شهرها برای دختران خود مشکلی ندارند. این مساله تا حد زیادی به بالا رفتن آگاهی اجتماعی مردم برمی گردد. زیرا اکنون خانواده ها به این باور رسیده اند که ادامه تحصیل دخترانشان و رفتن آنها به شهری دیگر و اقامت گزیدن در خوابگاه دخترانه دانشجویی از بسیاری جهاد برای زندگی آینده آنها مفید است. مهمترین اهمیت آن به کمک تحصیلات دانشگاهی به یافتن شغل مناسب برای دختران بر می گردد. از طرف دیگر این تغییر محل زندگی باعث رشد شخصیت دختران دانشجو شده و اقامت در خوابگاه دخترانه انقلاب به آنها در افزایش سازگاری با زندگی جمعی کمک می کند.

خوابگاه دخترانه

در گذشته بسیاری از افراد ناآگاه می کوشیدند با منفی جلوه دادن زندگی دانشجویی خانواده ها را از فرستادن دختران خود به شهری دیگر برای ادامه تحصیل بازدارند. این افراد به دلایلی نظیر نشان دادن غیرت سعی در خدشه وارد کردن بر افکار خانواده ها نسبت به زندگی در خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و سایر شهرها داشتند. با پیشرفت امکانات خوابگاهی و بازدید خانواده ها از خوابگاه ها، آنها متوجه شدند که خوابگاه دخترانه دانشجویی محلی کاملا امن برای اقامت دخترانشان است.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

خوابگاه مامنی برای جلب اعتماد خانواده

در پاراگراف قبل در مورد سخت گیری خانواده ها در گذشته نسبت به ادامه تحصیل دختران صحبت شد. یکی از دلابل اصلی این سخت گیری خانواده ها به مشکل اقامت دختران بر می گشت. بسیاری از خانواده ها به محض اینکه متوجه می شدند که دخترشان در دانشگاه شهر دیگری پذیرفته شده است، نسبت به اقامت او دچار نگرانی و اضطراب می شدند. زیرا بسیاری از دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی تمام مدت تحصیل دانشجو به وی خوابگاه دولتی واگذار نمی کردند. دختران دانشجو چند ترم از تحصیل خود را فاقد خوابگاه بودند. این مساله موجب نگرانی می شد. طی چند سال اخیر با تاسیس خوابگاه های دخترانه دانشجویی خودگردان این مساله کاملا حل شده است. خانواده ها با بازدید از این خوابگاه های دخترانه دانشجویی نسبت به امنیت و آسایش فرزندانشان اطمینان پیدا کرده اند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

از طرفی دیگر خوابگاه های خودگردان مناسب زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارند. امروزه با افزایش آگاهی خانواده ها، آنها می کوشند با بررسی زیاد خوابگاهی را برای اقامت فرزندان خود انتخاب کنند که دارای مجوز بوده و زیر نظر وزارت خانه های مربوطه فعالیت داشته باشد. از طرفی دیگر خوابگاه دخترانه دانشجویی مناسب در تهران نظیر آنهایی که در مطالب قبلی معرفی شدند، عمدتا به محل تحصیل و دانشگاه ها نزدیک هستند. این مساله برای امنیت رفت و آمد دختران دانشجو خیلی مهم است. چون فردی که تازه وارد شهری شده است در ابتدا نسبت به مسیرهای آن شهر اطلاعات کمی دارد.

خوابگاه دخترانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال