شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه انقلاب

با عقاید مخالف کنار بیا!

انسان ها برای تمامی مسائل زندگی خود دارای یکسری باورها و اعتقادات هستند. برخی از این اعتقادات سطحی و روزمره و برخی دیگر مربوط به مسائل اساسی بوده و بسیار ریشه دارند. هنگامی که ما همراه با خانواده خود زندگی می کنیم از نظر تفاوت گرایش ها مشکل آنچنانی نخواهیم داشت. زیرا اولا به دلیل آنکه از یک خانواده و فرهنگ اجتماعی هستیم بسیاری از باورهای ما مخصوصا باورهای ریشه ای و عمیق ما با یکدیگر مشابه است. دوما اگر در خانواده تفاوت گرایشی هم وجود داشته باشد به دلیل محبت عمیقی که در بین اعضای یک خانواده دیده می شود این امر آنچنان مشکل آفرین نیست. در خوابگاه دانشجویی اما شرایط مقداری متفاوت است. در مکانی نظیر خوابگاه دخترانه دانشجویی افراد ساکن در یک اتاق یا سوییت ممکن است از اقصی نقاط کشور در کنار یکدیگر جمع شده باشند.

خوابگاه

تفاوت اعتقادات در خوابگاه

بدون شک کشور ما ایران کشوری پهناور با گرایش ها، ملیت ها و اعتقادات گوناگون است. هموطنان ما در نقاط مختلف ایران دارای فرهنگ متفاوتی بوده و فرزندان خود را با این فرهنگ راهی خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و دیگر شهرها  می کنند. این امر سبب می گردد که افراد ساکن در یک اتاق خوابگاه دانشجویی با وجود شباهت های فراوان گاهی از نظر مسائل مختلف، اعتقادات متفاوتی داشته باشند. این اعتقادات از مسائل بسیار جزیی تا مسائل اساسی زندگی هر فرد را شامل می شود. دانشجویانی که تازه وارد هستند و برای ولین بار در خوابگاه ساکن می شوند ممکن است در ابتدا با این مساله سخت کنار بیایند. گاهی فردی در کل طول زندگیش به مساله ای معتقد بوده و اکنون می بیند که هم اتاقیش هیچ گونه اعتقادی به آن مساله ندارد.

خوابگاه دخترانه

گاهی پیش می آید که این اختلاف عقیده و باور در برخی از دانشجویان موجب سردرگمی و بیگانگی از خود می گردد. این مساله تا حد زیادی می تواند آرامش فکری ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه ها را تحت شعاع قرار دهد. همانطور که این مساله می تواند مشکل ساز باشد راه حل آن نیز بسیار آسان است. در خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها رمز حفظ آرامش روانی، احترام به عقاید دیگران است. ساکنین خوابگاه دانشجویی باید در بدو ورود خود به خوابگاه توان روبرو شدنو کنار آمدن با هر نظر و اعتقاد مخالف با اعتقادات خود را داشته باشند. علاوه بر این افراد باید بدانند که در هر حالتی ملزم به رعایت جانب احترام بوده و از رنجاندن دیگران بخصوص هم اتاقی های خود که اکنون حکم خانواده را دارند خودداری کنند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

نظرات مخالفت نظر خودت را بشنو!

نظیر آنچه که در بالا گفته شد گاهی اختلاف عقیده در خوابگاه دخترانه تهران و دیگر شهرها از اختلافات ریشه ای افراد در فرهنگ آنها می آید. اما در غالب حالات نیز پیش می آید که یک سوتفاهم ساده موجب ایجاد اختلاف نظر میگردد. بنابراین در محیطی نظیر خوابگاه دانشجویی که افراد در ابتدا شناخت کمی نسبت به خلقیات یکدیگر دارند بسیار مهم است که اول کامل به صحبت های یکدیگر گوش دهند. در پایان صحبت یک نفر طرف مقابل باید در صورتی که نظری مخالف هم اتاقی خود در خوابگاه دخترانه دارد به آرامی و با رعایت احترام نظر خود را ارائه دهد. در چنین حالتی حتی اگر مطمئن هستید که دوست و هم خوابگاهیتان اشتباه می کند باید از در دوستی و محبت او را متوجه اشتباه خود گردانید.

خوابگاه دخترانه در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال