شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
بهداشت فردی در خوابگاه

رعایت بهداشت فردی در خوابگاه دخترانه

انسان موجودی اجتماعی است. انسان ها روزانه بنابر شغل و شرایط اجتماعی خود با افراد مختلفی سروکار دارند. این تعاملات اجتماعی برای گذراندن و پیشرفت زندگی انسان ها ضروری هستند. از طرفی دیگر این ارتباط نزدیک انسانها با یکدیگر در جامعه موجب آسیب پذیری آنها در برابر بیماری های واگیر میشود. در مکان هایی نظیر خوابگاه های دانشجویی اعم از خوابگاه های دخترانه دانشجویی به دلیل ارتباط نزدیک افراد خطر انتقال این گونه بیماری ها بیشتر است.

خوابگاه دخترانه

مفهوم بهداشت فردی

زمانی که از بهداشت فردی صحبت میشود منظور رعایت نکات بهداشتی و نظافتی است که هم سلامت خود ما را تضمین میکند و هم از به خطر افتادن سلامت سایر افراد جامعه جلوگیری میکند. دخترانی که وارد خوابگاه ها میشوند با اهدافی نظیر ادامه تحصیل و یافتن شغل مناسب راهی تهران و سایر شهرهای ایران میشوند و در خوابگاه های دخترانه دانشجویی مانند خوابگاه دخترانه انقلاب ساکن میشوند. به دلیل این تنوع ممکن است هرکدام دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود جهت رعایت نظافت و بهداشت فردی باشند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

نکات مهم در رعایت بهداشت فردی در خوابگاه دخترانه دانشجویی

دختران ساکن خوابگاه دانشجویی انقلاب و سایر خوابگاه های  دخترانه دانشجویی در تهران و شهرهای دیگر کشور لازم است نسبت به رعایت نکات بهداشتی زیر توجه داشته باشند:

عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران

گاهی دیده میشود که در خوابگاه دخترانه دانشجویی به دلیل وجود صمیمیت از وسایل شخصی یکدیگر استفاده میکنند. وسایلی نظیر شانه مو، مسواک، حوله، لیوان و … وسایلی هستند که کامل شخصی بوده و هرگز نباید آنها را در اختیار دیگران قرار دهیم. بیماری هایی نظیر شپش از طریق شانه مشترک منتقل میشوند؛ همچنین بیماری های عفونی مانند هپاتیت از راه لیوان مشترک و بزاق دهان قابل سرایت هستند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

عدم استفاده از لوازم آرایش مشترک

لوازم آرایشی یکی از وسایل پر کاربرد در خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های دخترانه میباشد. این وسایل بطور مستقیم با پوست، لب و چشم دختران خوابگاه دخترانه دانشجویی در ارتباط هستند؛ این تماس مستقیم راهی آسان را برای انتقال بیماری های پوستی و عفونی قابل انتقال از این طریق به سایر دختران خوابگاه دخترانه فراهم میکند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران

عدم استفاده از لباس دیگران

گاهی دختران دانشجوی ساکن در خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و سایر شهرها به علت صمیمیتی که با سایر هم خوابگاهی های خود حس میکنند، اقدام به پوشیدن لباس های آنها میکنند. باید توجه داشت که لباس هر فرد در تماس مستقیم با پوست بدن او میباشد. این امر سبب میگردد که اگر کسی بیماری پوستی داشته باشد به راحتی از این طریق به سایر دوستان خود در خوابگاه دخترانه منتقل کند.

خوابگاه تهران

عدم استفاده از تختخواب دیگران

ساکنین خوابگاه های دخترانه دانشجویی در خوابگاه فضای کمی را بطور اختصاصی دارند. بسیاری از فضاهای اتاق های خوابگاه دخترانه بطور مشترک با سایر هم اتاقی ها استفاده میشود. تنها مکانی که بطور کامل متعلق به هر شخص است تختخواب وی میباشدو به این جهت بسیاری از افراد دوست ندارند سایرین از تختخواب آنها استفاده کنند و این امر از نظر بهداشتی نیز بسیار مهم است؛ زیرا بیماری هایی نظیر شپش از طریق استفاده مشترک از تختخواب قابل انتقال است.

بهداشت در خوابگاه دخترانه انقلاب

دوش گرفتن روزانه

گاهی ساکنین خوابگاه های دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های دخترانه دانشجویی، دختران دانشجو و یا شاغلی هستند که روزانه مدت زمان طولانی را در خارج از خوابگاه میگذرانند. این امر سبب میشود که آلودگی های محیط خارج را که در شهرهای بزرگی نظیر تهران بیشتر است همراه خود به خوابگاه دخترانه دانشجویی بیاورند. در این حالت ضروری است که افراد ساکن خوابگاه های دانشجویی بصورت روزانه دوش بگیرند تا از انتقال این آلودگی ها به سایرین و همچنین حفظ سلامتی خود کمکم کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال