شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

شب نشینی و چایی در خوابگاه

بچه ها چایی گذاشتم!

این جمله بدون اغراق یکی از پر کاربردترین جملاتی است که در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی شنیده می شود. گاهی پیش می آید که در خوابگاه افراد بصورت فردی و برای خودشان چای دم کنند ولی بدون شک از جاذبه های نوشیدن چای در خوابگاه، نوشیدن دسته جمعی آن است. هرکسی که دوره ای از زندگی خود را در خوابگاه دانشجویی گذرانده باشد اذعان میکند که نوشیدن چای از جمله کارهای مهم و کلیدی در خوابگاه است. ما ایرانیان ارادت خاصی به چای دارم. از قدیم این نوشیدنی خوشرنگ و خوشمزه همواره گرمی بخش اکثریت مهمانی ها و محافلمان بوده است. امروزه نیز این عادت ادامه پیدا کرده و شکل پررنگ آن را می توان در خوابگاه های دخترانه دانشجویی تهران و سایر شهرها دید.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

همیشه مهمانی ها و جمع های دوستانه نظیر آنچه که در خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه دیده می شود بسیار خاطره انگیز هستند. در این گونه جمع ها چای همیشه حضوری سبز و پررنگ دارد. البته گاهی پیش می آید که ساکنین خوابگاه خود را مهمان یک مهمانی ملوکانه میکنند و شیرینی و میوه و مواردی مثل سوهان و شکلات را سرو میکنند. اما حتی در چنین شرایطی همیشه یک نفر پیدا میشود که به دنبال کتری و قوری می گردد و هوس چایی کرده است. این امر سبب می شود که یکی از پر استفاده ترین و پرکاربردترین خوراکی هی در خوابگاه چای باشد.

خوابگاه دخترانه انقلاب

نوشیدن چای در ایام امتحانات

در ایام امتحانات و روزهای فرجه حال و هوای خوابگاه دخترانه دانشجویی و خوابگاه پسرانه دانشجویی با تمام روزهای دیگر متفاوت است. در این ایام همه ساکنین خوابگاه مشغول به درس خواندن هستند. در زمان امتحانات شب و روز خوابگاه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و در شب ها خوابگاه به اندازه روز دارای فعالیت است. این مساله سبب می شود که در این ایام نوشیدن چای به دلیل داشتن کافیین سبب رفع خستگی در بین دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه ها گردد. البته در این ایام نوشیدن سایر نوشیدنی ها نظیر قهوه و شیر و شیرکاکائو و … نیز افزایش می یابد. اما هرگز هیچکدام از این موارد نمی توانند با مصرف چای در خوابگاه به دلیل آسانی در تهیه و همه گیر بودن آن رقابت کنند.

خوابگاه دخترانه در تهران

چای! بهانه ای برای تجمع های دوستانه

گاهی یکی از ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و سایر شهرها از جلوی درب یکی از اتاق ها رد می شود و با شنیدن جمله ی ” بفرما چایی تازه دم” وارد اتاق دوستان خود می شود. در چنین شرایطی این حرف فقط یک تعارف نیست و یکی از قشنگترین و با محبت ترین دعوت ها صورت می گیرد. در شرایطی که پذیرایی با امر ساده ای مثل چای صورت می گیرد قطعا صفا و صمیمیتی بی پایان در بین افراد آن جمع به وجود می آید. این صفا و صمیمیت در بین ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها باعث می شود که افراد دلتنگی برای خانواده هایشان را برای چند ساعتی از یاد ببرند.

خوابگاه در تهران

بدون شک در دنیای پر استرس امروز داشتن جمع های دوستانه که سرشار از محبت و صمیمیت هستند یک نعمت بزرگ برای جلوگیری از اثر تنش های محیطی بر روح و روان جوانان است. در این میان چای مثل یک معجون جادویی این جمع ها را به هم نزدیک کرده و باعث ایجاد صمیمیت در بین افراد ساکن خوابگاه های دخترانه و پسرانه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال