شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه در تهران

پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خوابگاه

این روزها بحث داغ محافل مختلف در مورد موجودی بسیار ریز با ابعاد نانومتر به نام ویروس کرونا می باشد. این ویروس برای بار اول در شهر ووهان کشور چین مشاهده گردید. طی روزهای اخیر خبرگزاری های رسمی کشور ما نیز چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده اند. این امر سبب ایجاد نگرانی زیادی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله ساکنین خوابگاه دانشجویی شده است. تمامی افراد جامعه به نوعی تلاش می کنند که از سلامتی خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند. ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر خوابگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

خوابگاه

این نگرانی ها سبب ایجاد یکسری اختلالات و مشکلات در جو خوابگاه دانشجویی انقلاب تهران و سایر خوابگاه های دانشجویی تهران و دیگر شهرهای کشور شده است. این امر سبب می گردد که رعایت یکسری اصول بهداشتی و اخلاقی بیش از پیش دارای اهمیت گردد. به چند مورد از مهمترین آنها در اینجا اشاره می گردد.

از دامن زدن به شایعات بپرهیزید!

همیشه در زمان رخ دادن اتفاقی قریب الوقوع نظیر شیوع یک بیماری در جامعه، شایعات عجیب و غریب در بین مردم شکل می گیرند. در چنین شرایطی وظیفه قشر باسواد و تحصیلکرده جامعه مانند دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها و شهرها، عدم توجه به این شایعات است. اقشار تحصیلکرده جامعه به مقتضای مطالعات و دانش خود توانایی تشخیص حرف اصولی و علمی از شایعات بی پایه و اساس را دارند. در چنین شرایطی این افراد نه تنها خود نباید به این شایعات دامن بزنند، بلکه باید در تفهیم افراد دیگر تلاش کنند.

خوابگاه دخترانه

استرس دشمن سیستم ایمنی

بدن انسان ها صرف نظر از اینکه چه موجود بیگانه ای وارد آن شود، یک لشکر قوی برای مقابله با عوامل خارجی دارد. کروناویروس نیز به محض وارد شدن به بدن، یک عامل خارجی تلقی می گردد. در این میان بدن برای مبارزه با آن تمام توان خود را به کار می گیرد. این لشکر عظیم سیستم ایمنی(دفاعی) بدن نام دارد. تمامی افراد از جمله نوزاد، جوان و پیر دارای سیستم ایمنی هستند. ولی این سیستم در بدن جوانان از جمله ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی قوی تر است. زیرا این افراد عمدتا در اوج جوانی خود هستند. بنابراین در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای (دیابت، آسم، بیماری های نقص سیستم ایمنی نظیر ام اس و …) به میزان بسیار بالایی در برابر تمام عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها مقاوم هستند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

اکنون که به اهمیت سیستم دفاعی بدن پی بردیم لازم است بدانم چه چندین عامل در تقویت و تضعیف آن دخیل هستند. از عوامل تاثیرگذار بر تقویت سیستم ایمنی ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران و دیگر شهرها و کل افراد جامعه نوع تغذیه و خواب کافی است. از طرف دیگر عواملی نظیر سیگار کشیدن و داشتن استرس به شدت موجب تضعیف سیستم ایمنی می گردد.

بهداشت فردی را رعایت کنید!

در خوابگاه دانشجویی به دلیل ارتباط نزدیک ساکنین آن با یکدیگر باید اصول بهداشتی با دقت رعایت گردد. از جمله مهمترین این اصول شستن مکرر دست هاست. سعی کنید مرتبا دست هایتان با آب و صابون و به مدت زمان کافی شست و شو دهید. این کار حداقل باید بیست ثانیه طول بکشد. هرکدام از ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب باید توجه کنند که در هنگام سرفه و عطسه حتما جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند. رعایت اصول دیگر نظیر استفاده از ماسک در مکان های پر تجمع و دست نزدن به صورت قبل از شستن دستها تا حد زیادی به حفظ سلامت ساکنین خوابگاه و سایر اقشار جامعه کمک می کند.

خوابگاه دخترانه انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال