شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

زندگی در خوابگاه و مسائل آن

قوانین خوابگاهی

معمولا در بخش های ورودی هر خوابگاه دخترانه دانشجویی برگه هایی نصب شده است که همواره یکی از آن ها مربوط به قوانینی است که در صورت ساکن شدن در آن خوابگاه باید رعایت شود. به عبارت دیگر، با تأیید سکونت خود در آن خوابگاه، خود به خود متعهد به رعایت قوانین حاکم شده اید. علاوه بر این قوانین که در صورت تخلف از آن شما جریمه خواهید شد، قوانینی وجود دارد که هر فرد خوابگاهی برای حفظ آرامش شخصی خود، موظف به رعایت آن است. گرچه بسیاری از این قوانین در متن دستورالعمل خوابگاه دخترانه انقلاب و پسرانه دانشجویی، پانسیون ها یا اقامتگاه ها ذکر نشده است. اما به هر حال زندگی در اجتماع کوچکی مانند خوابگاه شما را به رعایت آن مجاب می کند.

خوابگاه

رعایت اصول و قوانین اخلاقی در خوابگاه:

ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی، اغلب در اتاق های دو یا چند نفره زندگی می کنند. افرادی که برای تحقق به اهداف و رؤیاهایشان از خانه و کاشانه دور مانده اند. آدم هایی از مناطق مختلف، با آداب و رسوم و اخلاق های فردی متفاوت، که خواهان داشتن زندگی مسالمت آمیز در کنار هم اتاقی های خود هستند. حتی اگر شما مدعی شوید که فرد آرامی هستید و سرتان به کار خودتان گرم است، باز هم حفظ حریم شخصی و در مقابل احترام به حریم خصوصی دیگران، اصل مهم زندگی در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها است. زیرا سبب برقراری آرامش در اتاق و نهایتا در خوابگاه خواهد شد. از چالش های موجود در خوابگاه، وجود وسایل گرمایشی و سرمایشی مشترک، وجود تعداد محدودی حمام یا سرویس بهداشتی برای تعداد زیادی از افراد، محدود بودن فضای آشپزخانه، اتاق تلویزیون و… است که دو حالت را به دنبال دارد، یا ممکن است سبب به وجود آمدن دعوا و مرافعه در بین ساکنین خوابگاه شود و یا موجب بالا بردن دامنه ی صبر شما خواهد شد.

خوابگاه دخترانه

پیشنهادات:

سعی کنید حتی در صورت مشکل داشتن با مورد یا مواردی از رفتار هم اتاقی یا هم خوابگاهی خود، از خشونت بپرهیزید، چون در بیشتر موارد نتیجه ی معکوس خواهد داشت.در عوض، تذکر دوستانه که نشان دهنده حسن نیت شما باشد، حتما کارساز خواهد بود.

انجام کارهای کوچکی مانند زود به زود مسواک زدن و حمام رفتن، کم کردن صدای آهنگ، باز گذاشتن گوشه کوچکی از پنجره برای تهویه اتاق، با احتیاط باز و بسته کردن در اتاق زمانی که بقیه خوابند، همکاری در نظافت عمومی اتاق، دست نزدن به وسایل شخصی دیگران و… کارهای کوچکی هستند که آرامش بزرگی را به دنبال دارند. گوشی خود را شب ها هنگام خواب بر روی بی صدا قرار دهید. اگر عازم سفری هستید، وسایلتان را شب قبل آماده کنید و نگذارید برای صبح زود، زمانی که بقیه خواب هستند. ممکن است فردی روی خوراکی های خود به اندازه وسایل شخصیش حساس باشد، پس بی اجازه دست نزنید.

خوابگاه دانشجویی

صمیمیت در خوابگاه:

جنبه مثبت قضیه این است که معاشرت با آدم هایی از شهرها و فرهنگ های متفاوت می تواند بسیار جذاب باشد. گاهی بهترین دوستی ها از همین زندگی خوابگاهی منشأ می گیرد و همیشه پایدار می ماند. شاید برای افرادی که زندگی در خوابگاه دخترانه دانشجویی را تجربه نکرده اند غیر قابل تصور باشد که بتوان به راحتی با خروپف، بوی عطر و ادکلن های تند، صدای ناگهانی زنگ گوشی، روشن کردن ناگهانی برق اتاق و…ی مردم غریبه کنار آمد. اما با وجود این، افزایش تعداد دوستان، تجربه زندگی مستقل، تبادل ایده و نظرات، الگوبرداری از رفتارهای مثبت دیگران، برقراری رقابت سالم و … از جنبه های مثبت زندگی در خوابگاه است که فرصت پیشرفت و ترقی را در افراد جوان جامعه و قشر دانشجو ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال