شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

خوابگاه و اقامتگاه دخترانه

تجربه متفاوت زندگی در خوابگاه:

معمولا تا قبل از قبولی در دانشگاه، داستان های متفاوتی در مورد زندگی در خوابگاه خواهیم شنید. گاهی تصور زندگی در خوابگاه های دخترانه برای دخترانی که در بدو ورود به دانشگاه هستند، سخت و ناراحت کننده است. اما نکته مثبت در مورد زندگی در خوابگاه این است که به دانشجویان فرصت می دهد، وظایف مربوط به بزرگسالی را برای چند سال دیگر به تعویق بیندازند و دورانی را برای آنها در این محیط متفاوت خوابگاه رقم می زنند که پس از آن هرگز نمونه آن را تجربه نخواهند کرد.

خوابگاه دخترانه

توصیه هایی برای دانشجویان دختر در بدو ورود به خوابگاه:

درشروع سال تحصیلی به محض ورود به خوابگاه با حجم زیادی از وسایل، چمدان ها، رخت خواب و… دانشجویان در سالن ها، اتاق ها و بخش های ورودی خوابگاه ها روبه رو خواهید شد. این وسائل متعلق به هم خوابگاهی های شما است. تحمل این فضا برای دانشجویان جدیدالورود کمی دشوارتر از دانشجویان دیگر است. زیرا دانشجویانی که از راه های دور آمده اند، بدون در نظر گرفتن فضا و کمدهای محدود در خوابگاه، مقدار زیادی وسایل با خود آورده اند. اما حقیقت این است که خوابگاه مانند خانه نیست و به هر دانشجو فضای محدودی تعلق می گیرد. پس سعی کنید فقط وسایل ضروری را با خود به خوابگاه ببرید. عدم رعایت این مساله هم برای خود شما و هم سایر دوستانتان مشکل آفرین است.

خوابگاه های تهران

همان اول که به خوابگاه وارد می شوید شناخت کمی از اطرافیان دارید، تا زمانی که با دیگران آشنا می شوید، استفاده از یک کمد که درب آن قابل قفل شدن باشد موجب آرامش خاطر شما می شود. اما در صورت خراب بودن قفل، لازم است در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام کنید و تا زمان شناخت کامل از اطرافیانتان مواظب وسایل شخصی خود باشید. همانطور که خوابگاه به شما فرصت یافتن بهترین هم اتاقی و دوست را می دهد، در عین حال می تواند خاطرات تلخی نیز برای شما خلق کند، پس مواظب وسایل ارزشمند خود باشید. تا حد امکان از بردن وسایل ارزشمند به خوابگاه خودداری کنید.

خوابگاه دخترانه ولعصر

برای آسایش خاطر خودتان سعی کنید که نسبت به تمامی فضای اتاق و کل وسائل آن احساس مالکیت نداشته باشید. شما در نهایت مالک کمد، تخت و شاید دیوار کنار تخت خود هستید که اجازه ی چسپاندن یک پوستر را به شما می دهد. پس در فکر تغییر دکوراسیون اتاق خوابگاه، برطبق سلیقه خود نباشید. زیرا ممکن است با مخالفت دیگران روبه رو شوید که منجر به بدخلقی و پرخاشگری شود و اسباب نگرانی را برای شما و سایرین فراهم کند.

هرگز زود قضاوت نکنید. از حرف هایی که هم اتاقی یا هم خوابگاهی شما در مورد اطرافیانتان می زنند، مطمئن نباشید. گرچه مکان جدید زندگی شما یک خوابگاه است و مطمئنأ شما با افراد تحصیل کرده و اهل علم سر و کار دارید، اما این مشخصات به معنای خوب بودن یک انسان نیست. انسان های خوب و بد در همه جا وجود دارند. یاد بگیرید که بلافاصله پس از آشنایی، افراد را به حریم خصوصی خود راه ندهید. همچنین به حریم خصوصی دیگران سرک نکشید.

خوابگاه دانشجویی تهران

شما حق دارید در صورت مواجه شدن با مشکل، به مسئول خوابگاه اعتراض کنید. یا اگر شکایتی از امکانات و هم اتاقی های خود داشتید، می توانید موضوع را با مسئولین در میان بگذارید، اما خاطرتان باشد که هر مشکل کوچکی را بزرگ نکنید. ابتدا تمام تلاش خود را برای حل مشکل، به کار ببندید. زیرا مسئولین خوابگاه کلید حل تمام مشکلات را در دست ندارند. آن ها در طول روز با ده یا حتی صد نفر مواجه هستند و قادر به حل تمام اختلافات و مشکلات نیستند. پس فقط شکایات منطقی را به آنها ارجاع دهید تا در کمال احترام به حل مشکل شما بپردازند.

زندگی در خوابگاه به ویژه برای دختران یک مزیت است. زیرا همچنان که فرصت داشتن یک زندگی مستقل را به شما می دهد، فرصت های طلایی برای شکوفایی استعداهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را نیز برای شما فراهم می کند. انتخاب این فرصت ها صرفا به انتخاب های شما در دوران زندگی دانشجویی بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال