شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

امکانات لازم و ضروری در خوابگاه

زندگی خوابگاهی

اقامتگاه و خوابگاه، مکان های زندگی دائمی نیستند و برخی افراد زندگی در آن را ترجیح می دهند و برخی دیگر رغبتی به آن ندارند. زندگی در خوابگاه برای افرادی مانند دانشجویان ممکن است دو، چهار و حتی ۱۰ سال طول بکشد. همین گذران طولانی وقت در خوابگاه سبب می شود که این افراد از اینکه در خوابگاهی جدید و با شرایط مناسب باشند خوشحال شوند. همچنین چون قرار است مدت زیادی در آن مکان اقامت کنند، نمی توانند نسبت به وجود یا عدم وجود برخی از امکانات بی تفاوت باشند. حتی برای افرادی که از زندگی و اقامت در خوابگاه ها واهمه دارند، با تجربه کوتاهی از زندگی در خوابگاه به آن عادت می کنند، به طوری که ممکن است بعدها از اقامت های طولانی مدت در خوابگاه لذت ببرند.

 

در اینجا به پنج نکته اساسی اشاره می شودکه رعایت آنها سبب گذراندن اوقات خوشی در خوابگاه میگردد.

نظافت و بهداشت عمومی مناسب:

رعایت نظافت اتاق ها بطور کامل بر عهده ساکنین اتاق هاست اما رسیدگی به نظافت عمومی خوابگاه کار ساکنین خوابگاه نیست اما بااین حال همه ساکنین باید در رعایت نظافت عمومی خوابگاه خود همکاری کنند. در واقع نظافت عمومی ساختمان باید بر عهده افرادی باشد که از طرف خوابگاه، برای این کار استخدام شده اند. هر روز نظافت آشپزخانه، راهروها، سرویس های بهداشتی و… امری ضروری است. پس در بدو ورود به نظافت عمومی ساختمان توجه کنید.

خوابگاه دخترانه

آشپزخانه:

اگر شما به دلیل موقعیت شغلی و تحصیلی خود مجبور به اقامت در خوابگاه هستید، وجود یک آشپزخانه می تواند هزینه های شما را به مقدار زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، پخت و پز به طور کلی در فضای اتاق مجاز نیست. زیرا هم فضا برای چنین فعالیت هایی محدود است و هم ممکن است سبب برهم ریختن آرامش دیگر افراد ساکن در اتاق شود. لذا در هر خوابگاهی یک فضا تحت عنوان آشپزخانه با یکسری امکانات آشپزی به این منظور در نظر گرفته شده است.

خوابگاه دخترانه جمالزاده

 

وجود تعداد مناسب سرویس بهداشتی و حمام:

وجود تعداد کافی حمام به ویژه در ماه های گرم سال، ضروری است. در غیر این صورت مجبور به ماندن در صف حمام خواهید شد که گاهی ممکن است سبب به تعویق افتادن برنامه های شما شود. همچنین عدم تعادل در تعدادسرویس بهداشتی با تعداد ساکنین خوابگاه موجب ایجاد فضایی نا مناسب در خوابگاه می شود.

خوابگاه دانشجویی

اینترنت:

تاثیر بسیار زیاد اینترنت در جوامع امروزی و احساس نیاز به وجود آن امری اجتناب ناپذیر است. امروزه یکی از مهمترین ملاک های مناسب و دلپذیر بودن یک مکان، امکان دسترسی به اینترنت در آنجا است. جدای از استفاده از اینترنت برای فعالیت های سرگرم کننده روزانه و چک کردن شبکه های اجتماعی، استفاده از آن به منظور کارهای تحقیقاتی بسیار ضروری و مورد نیاز است. داشتن اینترنت در دسترس و نامحدود در خوابگاهها و اقامتگاهها موجبات رضایت ما را فراهم می آورد.

کمد ها و قفسه ها:

امروزه هر کسی ممکن است تعدادی اشیاء ارزشمند با خود به همراه داشته باشد. پس هرگز حق خود را از داشتن یک کمد که بتوان آن را قفل کرد ضایع نکنید. در این صورت حتی با حضور افراد غریبه در خوابگاه خیال شما از بابت وسایلتان راحت است. پس از داشتن کمد جهت نگه داری لباس و وسایل، دجود یک قفسه انفرادی و یا حتی مشترک در اتاق جهت نگه داری از کتاب و سایر وسایل در دسترس بسیار رضایت بخش است.

خوابگاه

 

احساس امنیت عمومی:

صرفه نظر از نیاز شما به یک مکان برای اقامت و خوابیدن، آیا خوابگاه، پانسیون یا اقامتگاه هایی که می خواهید انتخاب کنید باید بتواند امنیت شما را فراهم کند. وجود امنیت یکی از موارد غیرقابل انکار است، پس هنگام مراجعه و بازدید از خوابگاه، حواس خود را کاملا جمع کنید و به سخنان اطرافیان در مورد ویژگی های امنیتی ساختمان توجه کنید. سعی کنید قبل از رزرو نهایی اتاق، اطلاعاتی در مورد اینکه آیا در اتاق ها به درستی قفل می شود، ورود افراد غیر متفرقه به خوابگاه تا چه حد آسان و رایج است، آیا سرپرست یا نگهبانی در ورودی خوابگاه وجود دارد که عبور و مرور را کنترل کند و … کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال