شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
زندگی دانشجویی در تهران

زندگی دانشجویی در تهران

زندگی دانشجویی

زندگی هر انسانی به بخش های مختلفی تقسیم میشوند: دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی. دوران دانشجویی و زندگی خوابگاهی را میتوان بعنوان یکی از دوره های خوب زندگی نامگذاری کرد. گاهی پیش می آید که افراد در سنین بالاتر تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات عالی میگیرند اما به طورکلی اکثر کسانی که وارد دانشگاه میشوند در اوایل دوره جوانی خود قرار دارند. این امر سبب به وجود آمدن خاطرات به یاد ماندنی زیادی در ذهن آنها می شود. بسیاری از این خاطرات شیرین هستند اما گاهی خاطرات تلخی نیز در دوران دانشجویی در خوابگاه شکل میگیرد.

زندگی خوابگاهی

زندگی دانشجویی در تهران

گاهی افراد سالهای زیادی را برای ورود به دانشگاه تلاش میکنند. اینکه فردی در دانشگاه های تهران پذیرفته شود را میتوان یکی از شانس های بزرگ زندگی او به حساب آورد. تهران شهری بزرگ با امکانات نامحدود است و زندگی دانشجویی در تهران یکسری مسائل خاص خود را دارد. از طرفی بزرگ بودن تهران باعث دسترسی آسان به بسیاری از امکاناتی میشود که در شهرهای کوچک نمونه آن کمتر است اما همین بزرگ بودن شهر یکسری مشکلات را بهمراه خود دارد.

مزایای زندگی خوابگاهی

مزایای زندگی دانشجویی در تهران

سیستم حمل و نقل عمومی:

متروی شهر تهران در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته که باعث میشود که دسترسی به نقاط مختلف تهران آسان شود. از طرف دیگر اتوبوس های تندرو (BRT) و عادی تقریبا در کل نقاط تهران ایستگاه دارند. این امر باعث میشود که خوابگاه های دانشجویی که در نقاطی نظیر میدان انقلاب قرار دارند به دلیل دسترسی آسان به ایستگاه مترو و خطوط BTR گزینه مناسبی برای زندگی در تهران هستند.

خوابگاه دانشجویی

دسترسی آسان به مراکز علمی و فرهنگی:

دانشجویان دانشگاه های تهران به راحتی میتوانند به مراکز مختلف علمی و فرهنگی فراوانی که در این شهر وجود دارند دسترسی داشته باشند. مراکز مختلفی نظیر پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز هنری و فرهنگی، دانشگاه های بزرگ و … باعث بوجود آمدن فرصت هایی برای دانشجویان تهران میشوند.

خوابگاه های دانشجویی تهران:

خوابگاه های دانشجویی تهران امکانات خوبی را برای رفاه حال ساکنین خود فراهم می آورند که در خوابگاه های شهرهای دیگر کمتر دیده می شود. یکی از دلایل عمده این امر میتواند تراکم بالای دانشگاه ها در این شهر باشد. بسیاری از دانشگاه های معتبر در این شهر متمرکز شده اند. این امر سبب میشود که خوابگاه های زیادی در این شهر وجود داشته باشند که برای جذب دانشجو با یکدیگر رقابت میکنند.

خوابگاه دخترانه تهران

فرصت های کاری پس از فارغ التحصیلی:

امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه با مشکل بیکاری روبرو هستند. این مشکل اما در تهران نسبت به سایر استان ها به مراتب کمتر است. در تهران شرکت ها و مراکز خصوصی زیادی وجود دارند که علاوه بر فارغ التحصیلان، به دانشجوها نیز کار واگذار میکنند.

معایب زندگی دانشجویی در تهران

زندگی در شهرهای بزرگ سختی های خاص خود را دارد. مشکلاتی نظیر ترافیک و هوای آلوده در شهر تهران بیشتر از هر چیز دیگری موجب آزار ساکنین این شهر میگردد. ساکن شدن در خوابگاه های دانشجویی نزدیک به مراکز علمی و دانشگاه ها یکی از راه حل های مواجه با این مشکل است زیرا دانشجویان را از مشکلاتی نظیر دوری از دانشگاه و رفت و آمدهای طولانی و خسته کننده بین خوابگاه و دانشگاه برحذر میدارد.

2 Replies to “زندگی دانشجویی در تهران”

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال