شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

رعایت قوانین در ایام فرجه

همانگونه که در مطلب قبل به طور مفصل در مورد ایام فرجه در خوابگاه های دانشجویی و حال و هوای سالن های مطالعه ی خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه صحبت به میان آمد، اکنون لازم است در مورد قوانینی که در ایام فرجه بر خوابگاه های دانشجویی حاکم است توضیح داده شود.

خوابگاه دانشجویی

فعالیت های خوابگاهی در ایامی غیر از ایام فرجه

آنچه مسلم است این است که دوران دانشجویی و گذراندن اوقات دانشجویی در دانشگاه و خوابگاه در ایام مختلف با کارها و فعالیت های گوناگونی صورت میگیرد ولی باید این مساله را مد نظر داشت که هرچقدر که ما سرگرم فعالیت های مختلف و گذراندن وقت خود به کارهای گوناگون باشیم، هدف اصلی ما از آمدن به دانشگاه و ساکن شدن در خوابگاه های دانشجویی در وهله ی اول درس خواندن و رسیدن به اهداف آموزشی است.

فرجه و خوابگاه دانشجویی

خوابگاه در ایام فرجه

در سایر روزهای سال خوابگاه مکانی برای انجام فعالیت های مختلف است. صدای خنده و بازی و صحبت کمتر مواقعی از اتاق های خوابگاه ها قطع میشود. گاهی هم اتاقی ها تا ساعت های بعداز نصف شب بیدار میمانند و اوقات خود را با دوستان و هم اتاقی هایشان به صحبت های گرم و دوستانه میگذرانند. اگر در ایامی غیر از ایام فرجه ی امتحانات وارد اتاق های خوابگاه های دانشجویی شوید ممکن است افراد مختلف را در حال انجام فعالیت های گوناگون ببینید. گاهی چند نفر در گوشه ای از اتاق سرگرم صحبت هستند، ممکن است چند نفر بصورت گروهی با لپ تاپ فیلم ببینند، فردی که در زمینه موسیقی فعالیت دارد در گوشه ای نشسته و ساز خود را برای یک تمرین جانانه کوک میکند و…

خوابگاه دخترانه و ایام فرجه

اما نکته حائز اهمیت آن است که در ایام فرجه و امتحانات این جو کاملا متفاوت است و تمامی افراد خوابگاه نهایت سعی و تلاش خود را به کار میبرند که علاوه بر اینکه خود درس میخوانند بتوانند شرایطی را برای درس خواندن هم اتاقی هایشان بوجود آورند و مزاحمتی برای سایرین ایجاد نکنند. در اینجا به چند مورد از مواردی که در ایام فرجه باید در خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه تهران و سایر شهرها رعایت شوند اشاره میشود:

  • در ایام فرجه هرگز در اتاق خوابگاه دانشجویی با صدای بلند با تلفن صحبت نکنید.
  • در صورتی که تمام افراد اتاق کاملا موافق باشند شما میتوانید با صدای بلند در اتاق موسیقی گوش کنید.
  • کسانی که به درس خواندن با صدای بلند عادت دارند یا باید این عادت خود را در خوابگاه ترک کنند و یا یک مکان دنج که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنند برای درس خواندن خود انتخاب کنند.
  • در ایام فرجه هم اتاقی ها باید نهایت همکاری را برای نظافت اتاق با یکدیگر داشته باشند. اینکه من درس و امتحان دارم و فرصتی برای تمیز کردن اتاق در نوبت خودم ندارم اصلا بهانه مناسبی نیست، زیرا در این موقعیت شرایط همه مشابه است و در صورتی که نظافت اتاق رعایت نشود قطعا جو و فضای لذت بخشی برای استراحت بعد از درس خواندن نخواهیم داشت.
  • قوانین خوابگاهی در ایام فرجه
  • درست است که اتاق جایی برای استراحت و نه درس خواندن است اما باید در نظر داشته باشیم که گذراندن کل اوقات مطالعه در سالن مطالعه گاهی واقعا خسته کننده شده و افراد دوست دارند چند ساعتی را در اتاق مطالعه کنند، بنابراین بهتر است در این شرایط نهایت همکاری و سازش را با یکدیگر داشته باشیم.
  • در بسیاری از مواقع دانشجویان تمایل دارند که در ایام فرجه آشپزی ساده ای داشته باشند، اینکه غذای ساده پخته شود یا غذای مفصل به هیچ وجه امر مهمی نیست آنچه در این زمان اهمیت دارد همکاری هم اتاقی ها با یکدیگر و رعایت حال هم است. اگر دوستتان زمان گذاشته و آشپزی کرده بهتر است شما هم با شستن ظرف ها به این کار ایشان احترام بگذارید.
  • بسیاری از دانشجویان تا ساعتهای بعداز نصف شب در سالن مطالعه میمانند و مطالعه میکنند، در این شرایط باید توجه داشته باشیم که حتما یک ساعت خاموشی برای اتاق در نظر بگیریم و در صورتی که درس خواندنمان در سالن مطالعه به پایان رسید و به اتاق برگشتیم با کمترین سروصدا این کار را انجام دهیم تا مزاحم استراحت هم اتاقی ها و سایر هم خوابگاهی هایمان نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال