شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
آشپزخانه در خوابگاه

اصول تغذیه در خوابگاه

اهمیت تغذیه در خوابگاه

برای انجام کلیه امور، بدن انسان به انرژی نیاز دارد. انرژی مورد نیاز بدن انسان از طریق مواد غذایی گنجانده شده در تغذیه تامین می شود. افراد مختلف بنابر سن، جثه بدنی و میزان فعالیت خود، به میزان مشخصی از انرژی بصورت روزانه نیاز پیدا میکنند. در این میان جوانان به دلیل فعالیت بیشتر خود هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، کالری بیشتری را میسوزانند. تا زمانی که این افراد در خانه هستند تغذیه آنها توسط خانواده مورد توجه است اما زمانی که وارد خوابگاه میشوند، خود آنها مسئول تغذیه خود هستند.

اهمیت تغذیه در خوابگاه

زمانی که افراد وارد خوابگاه می شوند در ابتدا برایشان دشوار است که به تغذیه خود توجه کافی داشته باشند. به مرور زمان اما افراد ساکن خوابگاه هریک برای خود سبک خاص تغذیه خود را پیدا میکنند و از آن پس آن را در پیش میگیرند.

سبک های مختلف تغذیه در خوابگاه

غذای سلف دانشگاه:

افرادی که ساکن خوابگاه های دانشجویی هستند بطور معمول در یکی از دانشگاه ها مشغول تحصیل می باشند. اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه ها دارای سلف غذاخوری بوده و بصورت روزانه وعده های نهار و شام را برای دانشجویان خود در این سالن های غذاخوری ارائه می دهند. لازم به ذکر است که تعدادی از دانشگاه ها تنها وعده نهار را سرویس دهی کرده و تعداد کمی از دانشگاه های دیگر نیز بطور کلی فاقد سالن غذاخوری هستند.

غذای سلف در خوابگاه

اگر از این تعداد کم دانشگاه که خدمات غذاخوری ندارند چشم پوشی کنیم، آن تعداد بیشتر دانشگاه ها در زمان های مشخص هرروزه غیر از روزهای تعطیل، وعده های نهار و شام را در اختیار دانشجویان قرار میدهند. اما مساله حائز اهمیت برای ساکنین خوابگاه ها این است که آنها تمایل پایینی برای استفاده از غذاهای دانشگاه ها از خود نشان میدهند.

آشپزی در خوابگاه:

تعداد زیادی از دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشجویی تمایل دارند غذایشان را خودشان بپزند. ناگفته نماند که این مساله در خوابگاه های دانشجویی دخترانه پررنگتر است. همانگونه که در مطالب گذشته مربوط به معرفی خوابگاه ها اشاره شد، بسیاری از خوابگاه های دانشجویی دارای آشپزخانه کاملا مجهز و قابل استفاده هستند. این مساله به ساکنین خوابگاه های دانشجویی این امکان را می دهد که با خیالی آسوده در خوابگاه آشپزی کنند.

آشپزی خوابگاهی

سفارش غذا از رستوران ها و فست فودها:

بسیاری از افراد ساکن خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه که از غذای دانشگاه استفاده نکرده و به هر دلیلی تمایل به آشپزی ندارند، غذای خود را از بیرون سفارش می دهند. این کار میتواند گاهی اوقات فکر خوبی باشد اما استفاده مداوم از این روش هم از نظر بار مالی و هم سلامت جسمانی مورد تایید نیست. استفاده مداوم از غذاهای بیرون باعث تحمیل بار مالی فراوانی بر ساکنین خوابگاه های دانشجویی و سایر افراد میگردد. از طرف دیگر استفاده از این غذاها به دلیل آنکه بیشتر اوقات غذاهای فست فودی هستند برای سلامت انسان بسیار مضر است.

سفارش غذا در خوابگاه

تغذیه سالم در خوابگاه

اگر افراد ساکن در خوابگاه دانشجو باشند، مدت زمان زیادی را روزانه در دانشگاه سپری میکنند. این افراد میتوانند برای راحتی خود و همچنین صرفه جویی در مخارج خویش، وعده نهار را در سالن غذاخوری دانشگاه صرف کنند. بیشتر این افراد برای زمان وعده شام در خوابگاه هستند. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی آستین هایشان را بالا بزنند و غذای خوب و سالمی را برای خود تهیه کنند. استفاده از آشپزخانه خوابگاه های دانشجویی منافع زیادی دارد. این افراد با تهیه غذایی سالم تا حد زیادی به سلامت خود کمک میکنند.

تغذیه سالم در خوابگاه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال