شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه در تهران

فضای مجازی و تاثیر آن بر ساکنین خوابگاه دخترانه

ارتباط در بین انسان ها یکی از ابتدایی ترین نیازها میباشد. انسان موجودی بشدت اجتماعی است و بدون قرار گرفتن در جمع همنوعان خودش قادر به زندگی کردن نیست. این امر در فضاهای کوچکتر مانند خوابگاه دخترانه دانشجویی بیشتر دیده میشود. در اینگونه مکان ها به دلیل ارتباط محیطی نزدیکی که ساکنین آن با یکدیگر دارند، افراد بیش از هر مکان دیگری تحت تاثیر اطرافیان خود هستند. دختران و پسرانی که ساکن خوابگاه دانشجویی تهران و سایر شهرها هستند بیش از خانواده خود با هم اتاقی هایشان ارتباط نزدیک دارند. این ارتباطات هم میتواند برای دختران ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب مفید باشد و هم مضر.

خوابگاه دخترانه

برای انجام هرکاری در زندگی انسان باید هوشمندانه عمل کند. در مورد ارتباطات جوانان در خوابگاه های دانشجویی این امر بیشتر اهمیت دارد. دختران ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی میباست در انتخاب ارتباطات خود بسیار دقیق باشند. بهرصورت هرگز نمیتوان از برقراری ارتباط با سایر افراد و ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران اجتناب ورزید اما میتوان بصورت کاملا هوشمندانه این ارتباطات را در خوابگاه دانشجویی مدیریت کرد.

خوابگاه دخترانه انقلاب

ارتباط در فضای مجازی

همانگونه که در بالا اشاره شد انسان برای ادامه بقای خود نیازمند برقراری رابطه با سایر افراد جامعه اعم از جوامع بزرگ و یا جوامع کوچک نظیر خوابگاه دخترانه دانشجویی میباشد. در ایام گذشته برقراری روابط تماما بصورت حقیقی بود. افراد بصورت رودر رو با یکدیگر ارتباط برقرار میکردند. دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های تهران و دیگر شهرها در فضایی کاملا حقیقی با یکدیگر در تعامل بودند. اما امروزه بخش عمده ای از روابط انسان ها به فضای مجازی منتقل شده است. جوانان ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی در بسیاری از اوقات خود در خوابگاه به گذراندن وقت در شبکه های اجتماعی مشغول اند.

خوابگاه دخترانه تهران

فضای مجازی خوب یا بد؟؟؟

بدون شک هرگز نمیتوان تاثیر مثبت تکنولوژی را در زندگی جوانان در خوابگاه های دانشجویی و سایر افراد نادیده گرفت. دانشجویان ساکن در خوابگاه دخترانه دانشجویی به اشکال مختلف از تکنولوژی و ارتباط مجازی بهرمند میشوند. آنها به راحتی میتوانند از طریق همین فضای مجازی با افراد دیگر هم رشته ای خود در سایر نقاط دنیا در ارتباط باشند. اما همین فضای مجازی امروزه بخش اعظم زندگی جوانان خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر جوانان جامعه را اشغال کرده است. جوانان و دانشجویان اکثر وقت خود را در فضای مجازی و استفاده از گوشی های هوشمند خود میگذرانند. این امر سبب ضربه زدن به ارتباطات سالم و حقیقی جوانان در خوابگاه های دانشجویی میگردد.

خوابگاه دخترانه در تهران

مدیریت فضای مجازی در خوابگاه

قطعا هر امری چه بزرگ و چه کوچک نیاز به مدیریت دارد. در این میان علاوه بر مدیریتی که خود جوانان در خوابگاه دخترانه دانشجویی باید بر فضای مجازی خود داشته باشند نقش خانواده ها هم اهمیت فراوانی دارد. خانواده های این جوانان میباست قبل از ورود آنها به خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های دانشجویی تهران، آنان را نسبت به خطرات موجود در این فضا آشنا کنند. همچنین خود جوانان نیز باید توجه داشته باشند که در فضایی مانند خوابگاه دخترانه دانشجویی صمیمیتی را که از طریق روابط مستقیم و رودررو میتوان به دست آورد هرگز قابل مقایسه با صمیمیت موجود در فضای مجازی نیست. بنابراین لازم است که ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها زمان بندی و قوانین شفافی برای خود جهت استفاده از فضای مجازی وضع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال