شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

ایام امتحانات در خوابگاه

در مطالب پیشین در مورد ایام فرجه و گذارندن آن در خوابگاه دخترانه دانشجویی توضیحاتی ارائه گردید. پس از اتمام ایام فرجه زمان شروع امتحانات ترم برای دانشجویان است. افرادی که برای گذراندن ایام فرجه به منزل مراجعه کرده بودند اکنون برای شروع امتحانات ترم ناگزیرند که به خوابگاه دخترانه انقلاب در تهران و دیگر شهرهای محل تحصیل خود بازگردند. گاهی این بازگشت به خوابگاه دخترانه با دلتنگی هایی همراه است. اما ایام امتحانات زمان مناسبی برای درگیری افراد با احساساتشان نیست. دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی و سایر دانشجویان غیرخوابگاهی یک ترم یعنی چند ماه از سال را در کلاسهای خود شرکت کرده اند. در طول ترم درگیر واحدهای درسی خود بوده اند و اکنون زمان امتحان و آزمودن است.

خوابگاه دخترانه

افراد بسیاری هستند که ادعا دارند که خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران و دیگر شهرها مکان مناسبی برای درس خواندن نیست. آنها عواملی از قبیل شلوغ بودن خوابگاه، عدم دسترسی به سالن مطالعه مناسب در خوابگاه، عدم تغذیه مناسب و … را عامل این امر میدانند. بدون شک محیط خانه و در کنار خانواده بودن با هیچ چیز دیگری در دنیا قابل قیاس نیست اما از طرف دیگر تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تاثیر منفی خوابگاه بر عملکرد تحصیلی دانشجویان ارائه نشده است. افرادی که به در خوابگاه دخترانه دانشجویی ساکن میشوند میبایستی در ابتدا نسبت به انتخاب خوابگاه مناسب و دارای سالن مطالعه دقت لازم را داشته باشند. از طرفی دیگر مدیریت اوضاع در ایام امتحانات میتواند کمک شایانی به رفع مشکلات دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب داشته باشد.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

برنامه ریزی در ایام امتحانات

بدون شک هرکاری از جمله درس خواندن بدون یک برنامه ریزی دقیق میسر نیست. گاهی افرادی را میبینیم که ساعت ها برای امری تلاش میکنند ولی چون برنامه درستی برای آن ندارند نتیجه مطلوب را کسب نمی کنند. بنابراین قبل از شروع به درس خواندن در خوابگاه دخترانه دانشجویی بهترین کار انجام برنامه ریزی دقیق برای این کار است. اگر بتوانید که این برنامه را با سایر هم اتاقیهایتان در خوابگاه دخترانه انقلاب هماهنگ کنید قطعا نتیجه مطلوب تری حاصل میگردد. زیرا هماهنگ بودن افراد در یک اتاق در خوابگاه دانشجویی سبب عدم اتلاف وقت هریک از آنها میشود.

خوابگاه دخترانه انقلاب

انتخاب مکان مناسب برای درس خواندن

رفتارهای انسانی به گونه ای هستند که تعریف یک فرمول واحد برای تمامی انسان ها کاری سخت و نادرست است. بدون شک نمیتوان ادعا کرد که تمامی افراد در محیط ساکت بهترین بازدهی را برای مطالعه دارند اما تجربه نشان داده است که بازدهی مطالعه در محیطی که سروصدای کمتری دارد بالاتر است. با این اوصاف بهتر است برای درس خواندن در خوابگاه دخترانه دانشجویی محیطی ساکت مانند سالن مطالعه را انتخاب کرد. این کار شاید در ابتدا سخت باشد ولی به مرور زمان و عادت به محیط سالن مطالعه در خوابگاه دخترانه، مزیت های آن را میتوان دید. از طرفی دیگر چنانچه درس خواندن برایتان در سالن مطالعه سخت است درصورتی که سایر هم اتاقیهایتان در خوابگاه دخترانه انقلاب با شما اتفاق نظر دارند میتوانید در اتاق با در نظر گرفتن ساعاتی مشخص و رعایت سکوت به مطالعه بپردازید.

خوابگاه دخترانه تهران

از طرفی دیگر یکسری از افراد ساکن خوابگاه های دانشجویی برای درس خواندن سالن مطالعه دانشکده ها را انتخاب میکنند. این مورد هم میتواند یک انتخاب مناسب برای درس خواندن باشد چون در این صورت شما در محیطی کاملا ساکت قرار دارید و از طرف دیگر به اساتید خود دسترسی داشته و اگر در میان مطالعه برایتان سوالی پیش بیاید میتوانید به آنها مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال