شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

تناسب رنگ در دکوراسیون خوابگاه

اهمیت رنگ ها در علم روانشناسی

علم روانشناسی علمی است که به مطالعه ی حالات روحی انسان و تاثیر محیط پیرامون بر آن می پردازد. فاکتورهای مختلف محیطی بر روحیات انسان تاثیرگذاز هستند. از جمله ی این فاکتورها می توان به تاثیر رنگ ها بر حالات و روحیات انسان ها اشاره کرد. شاید بسیاری از افراد صرف نظر از شغل و موقعیت اجتماعیشان از تاثیر رنگ ها بر زندگی خود آگاهی نداشته باشند. اما امروزه علم روانشناسی بر تاثیری ژرف که رنگ ها برروحیه ی انسان ها از جمله جوانان ساکن در خوابگاه دانشجویی دارند، تاکید می کنند. تاثیر این امر در فضاهایی مانند فضای خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه دانشجویی بسیار عمیق تر است. زیرا در این گونه محیط ها جوانان زندگی میکنند که به دلیل داشتن مشغله های فراوان بسیار در برابر تنش های محیطی هستند.

خوابگاه دخترانه

خوابگاه یکی از گزینه های اصلی اقامت برای جوانان در این برهه ی زمانی است. بسیاری از جوانانی که برای ادامه تحصیل و یا کار کردن به شهر دیگری مهاجرت میکنند جهت اقامت خود خوابگاه دانشجویی پسرانه و یا خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و دیگر شهرها را برمیگزینند. بااینکه امروزه امکانات خوابگاه های دانشجویی بسیار پیشرفت داشته است، اما هنوز هم هستند خوابگاه هایی که دارای بافت قدیمی و یا امکانات محدود هستند. این مطلب برای کلیه ی ساکنین خوابگاه های دانشجویی بخصوص آنهایی که شرایط تغییر وسایل خوابگاه را ندارند بسیار مفید است. زیرا به آنها کمک می کند بدون تغییر دکوراسیون و وسایل تنها بااستفاده از هارمونی(تناسب) رنگ ها فضای داخل اتاق و کل خوابگاه خود را تغییر دهند.

کاهش استرس به وسیله رنگ ها

یکی از حس های اصلی برای ما انسان ها حس بینایی است. غیر از آن دسته از انسان هایی که بصورت مادرزادی فاقد حس بینایی هستند، بقیه ی انسان ها از بینایی خود به عنوان حس اصلی برای درک محیط پیرامون استفاده می کنند. رنگ ها به عنوان یک عنصر دیداری بسیار مهم در زندگی ما نقش اساسی دارند. در خوابگاه دخترانه دانشجویی انقلاب و سایر خوابگاه ها افراد در ابتدای ورود با چالش محیط جدید روبرو هستند. این امر می تواند به ایجاد استرس و تنش در آنها بیانجامد. از طرفی دیگر ساکنین خوابگاه دانشحویی در طول روز با مشغولیات فراوانی روبرو هستند که این امر سبب ایجاد خستگی روحی و جسمی در آنها میگردد.

خوابگاه دخترانه انقلاب

در چنین شرایطی جهت کاهش اضطراب و رفع خستگی استفاده از رنگ های آرامش بخش در اتاق خوابگاه دخترانه دانشجویی می تواند بسیار کمک کننده باشد. از این رنگ ها که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود میتوان در طراحی پرده های اتاق، رنگ دیوارها، رنگ ملحفه های تشک ها و … استفاده کرد.

رنگ های آرامشبخش

آبی:

این رنگ بسیار آرام، ملایم و صلح آمیز است. ذهن را آرام کرده و موجب کاهش ضربان قلب و فشارخون میگردد. این رنگ برای دیوار اتاق خواب و یا اتاق خوابگاه دخترانه و پسرانه بسیار مناسب است.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

سبز:

رنگ سبز رنگ آرامش و استراحت است. این رنگ سبب کنترل احساسات گردد و در صورت ترکیب با رنگ کرم و بژ برای کنترل تنش در محیط های مختلف از جمله اتاق های خوابگاه دخترانه دانشجویی بسیار مفید است.

خوابگاه

از دیگر رنگ هایی که برای ایجاد آرامش در محیط مفید هستند میتوان به صورتی، سفید، بنفش، طوسی و زرد اشاره کرد. که از هرکدام از آنها می توان در قسمتی از خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های دخترانه دانشجویی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال