شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

پیشگیری از بیماری های واگیر در خوابگاه

در تمامی فصول سال بیماری های واگیر سلامت افراد ساکن خوابگاه های دانشجویی و کل جامعه را تهدید می کند. اما شدت بیماری های واگیر تنفسی در فصل زمستان و پاییز بیشتر است. بیماری های واگیر تنفسی به دلیل آنکه ا طریق تنفس قابل سرایت هستند خطرناکترند. در خوابگاه دخترانه دانشجویی افراد ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. این امر سبب می شود که انتقال بیماری ها در این مکان ها بیشتر باشد. اما دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه های تهران و شهرهای دیگر نباید نگران باشند. زیرا با رعایت چند اصول ساده اما مهم به راحتی می توان از ابتلا به بیماری های واگیر در خوابگاه دخترانه جلوگیری کرد.

خوابگاه دخترانه

پیشگیری بهتر از درمان است!

جمله ی ” پیشگیری بهتر از درمان است” شاید یک جمله ی کلیشه ای و شعارگونه به نظر برسد. اما با مقداری تامل می توان فهمید که هزینه های مادی و معنوی پیشگیری از بیماری ها در همه جا بلاخص در خوابگاه دخترانه دانشجویی خیلی کمتر از درمان آنها است. ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها، دانشجویانی هستند که مریض شدن آنها به معنی چند روز غیبت از کلاس درس و عقب افتادن از درس هایشان است. بنابراین عقل انسان حکم می کند که تا آنجا که می توان از بیمار شدن جلوگیری کرد. زیرا بیمار شدن در خوابگاه های دانشجویی علاوه بر اینکه برای خود بیمار سخت و مشکل آفرین است، باعث زحمت و بیماری دیگر افراد ساکن خوابگاه نیز می شود.

خوابگاه دخترانه انقلاب

راه های پیشگیری از بیماری ها در خوابگاه

۱. شستن دست ها: طبق گفته ی سازمان بهداشت جهانی انتقال بیماری های مسری بلاخص بیماری های مسری تنفسی با شدت بسیاری از طریق دست آلوده صورت میگیرد. بنابراین ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و دیگر شهرها باید مرتبا دست هایشان را با صابون و به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویند.

۲. عدم دست دادن با بقیه مخصوصا افراد بیمار: افراد مختلف و همچنین افراد ساکن خوابگاه دانشجویی به هنگام روبرو شدن با یکدیگر دست می دهند. همانطور که در پاراگراف قبل ذکر شد، کف دست ها از عوامل موثر در سرایت بیماری های مسری هستند. پس باید در خوابگاه دخترانه دانشجویی و دیگر مکان ها از دست دادن اجتناب ورزید.

۳. عدم استفاده از لیوان و ظروف مشترک: تمامی بیماری های تنفسی و یکسری از بیماری های دیگر نظیر برخی از انواع هپاتیت، از طریق استفاده از ظروف مشترک منتقل می شوند. بنابراین در خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها بهتر است سلامت خود را فدای صمیمیت و یا تنبلی خود نکنیم.

خوابگاه دخترانه در تهران

۴. نوشیدن مایعات گرم و غذاهای آبکی: نوشیدنی های گرم و غذاهای آبکی با گرم نگه داشتن گلو و مجاری تنفسی تا حد زیادی از ابتلا به بیماری های عفونی تنفسی جلوگیری می کنند. در خوابگاه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها که همیشه بساط چایی برپا است می توان با نوشیدن چایی کمرنگ به سلامت خود کمک کرد.

۵. مصرف ویتامین ها: از عوامل تاثیرگذار بر بیمار شدن افراد، تضعیف سیستم ایمنی آنهاست. ویتامین ها و بلاخص ویتامین ث موجب تقویت سیستم ایمنی افراد ساکن خوابگاه دخترانه دانشجویی و دیگر افراد می شود. بنابراین مشغله های درسی و کاری در خوابگاه های دانشجویی نباید باعث شود که افراد از مصرف میوه ها که سرشار از ویتامین هستند، غافل شوند.

۶. شستن زود به زود ملافه ها: ملافه های متکاها و تشک ها یکی از مکان های مهم برای تجمع میکروب هاست. بنابراین با شستن مکرر ملافه ها در خوابگاه دخترانه تا حد زیادی می توان از انتقال بیماری ها پیشگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال