شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674

لحظات لذتبخش خوابگاه

درک متقابل در خوابگاه:

زندگی در خوابگاه برای دانشجویانی که در پی کسب علم به شهر دیگری مهاجرت کرده اند، و هر کس دیگری که به هر دلیلی تصمیم دارد در خوابگاه اقامت داشته باشد، در ابتدا آسان نیست. در خوابگاه دخترانه دانشجویی و پسرانه دانشجویی مشکلات مختلفی در شروع زندگی در آنجا دیده می شود. از دلایل اصلی این امر این است که در اکثر مواقع انتخاب هم اتاقی بصورت تصادفی بوده و توسط خود فرد صورت نمی گیرد. این امر سبب می گردد که افراد در شرایطی قرار گیرند که برایشان نا آشنا است. دانشجویان و دیگر افراد ساکن خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها در شرایطی قرار می گیرند که باید اوقات خود را با افرادی سپری کنند که هیچ آشنایی قبلی با آنها ندارند. این مساله موجب می گردد که درکی از اخلاقیات و سلایق یکدیگر نداشته باشند.

خوابگاه دخترانه

در چنین مواردی رعایت یکسری اصول زندگی در خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه ها کمک می کند که افراد راحتتر با این شرایط کنار بیایند. از اصولی ترین مسایلی که باید در خوابگاه دانشجویی در تهران و دیگر شهرها رعایت شود، درک متقابل افراد از یکدیگر است. ساکنین خوابگاه ها باید تلاش کنند که هم اتاقی های خود را درک کنند. این امر سبب می گردد که افراد راحتتر با یکدیگر کنار بیایند.

دوست یابی صحیح در خوابگاه:

از مسائل زیربنایی در هر رابطه ای نگه داشتن حد و حدود است. افراد برای شکل دهی دوستی های مناسب و پایدار باید تا آنجا که می توانند جانب ادب و احترام را نگه دارند. رعایت این امر در خوابگاه دخترانه دانشجویی تهران و دیگر شهرها بیش از هر چیز اهمیت دارد. زیرا ساکنین خوابگاه های دانشجویی اوقات زیادی را با یکدیگر می گذرانند. در چنین شرایطی اگر افراد گستاخانه رفتار کنند عرصه را بر دیگر فراد ساکن خوابگاه تنگ خواهند کرد. در مواردی دیده شده که یکسری از افراد به محض ورود به اتاق و خوابگاه جدید در برقراری رابطه دوستانه عمیق عجله کرده اند. تلاش برای برقراری رابطه صمیمانه در زمانی که افراد تازه با یکدیگر آشنا شده اند نه تنها رابطه ای صحیح را شکل نمی دهد بلکه نتیجه عکس خواهد داشت.

خوابگاه دخترانه انقلاب

تازه وارد ها به خوابگاه دخترانه و پسرانه دانشجویی باید اجازه دهند که روابط دوستانه اشان، زمان لازم برای ایجاد صمیمیت سالم را طی کنند. چه بسا دوستی هایی که از این طریق شکل می گیرند بسیار عمیق تر و پایدارتر هستند.

دوستی های ناب خوابگاهی:

انسان ها در هر سن و سال و موقعیت اجتماعی که باشند به داشتن روابط دوستانه نیاز دارند. این نیاز انسان از زندگی اجتماعی و خصلت زندگی جمعی او منشا می گیرد. همانگونه که در بالا اشاره شد برای داشتن روابط دوستانه عمیق و سالم، احترام و همدلی شرط اساسی است. این امر در خوابگاه دانشجویی بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه از ما به عنوان یک هم اتاقی و هم خوابگاهی خوب یاد کنند نیاز نیست که کیمیاگری بلد باشیم. تنها کافیست که تا آنجا که می توانیم به هم اتاقی هایمان احترام بگذاریم و با آنها حس هم دلی داشته باشیم.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

گاهی پختن یک غذای ساده و یا همکاری کردن با هم اتاقی در شرایطی که وظیفه ما نیست، می تواند به ایجاد همدلی عمیق در بین افراد ساکن در خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه های دخترانه کمک کند. این روابط دوستانه که در چنین بستری شکل می گیرند بر عکس دوستی های تقلبی و چند روزه، تا سالهای سال دوام داشته و موجب پیشرفت و تعالی شخصیت و زندگی افراد می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال