شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه

رفع احساسات منفی در خوابگاه

انسان از زمان تولد تا مرگ با احساسات گوناگونی روبرو می شود. در بدو تولد انسان با گریه کردن و سایر احساسات غریزی آشنا می شود. با مرور زمان و افزایش شناخت انسان از محیط اطراف خود، تنوع در این احساسات بیشتر می شود. احساساتی نظیر خشم، شادی، غم، دلتنگی، دوست داشتن، تنفر و … تعداد محدودی از بسیار احساساتی هستند که انسان آنها را تجربه می کند. محیط زندگی انسان ها نظیر خانه، مدرسه و خوابگاه دانشجویی و غیره به شدت بر احساسات انسان تاثیر گذار هستند.

خوابگاه دخترانه

دانشجویان و دیگر ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی و خوابگاه پسرانه دانشجویی اکثرا برای بار اول است که زندگی مستقل دانشجویی و خوابگاهی را تجربه می کنند. این امر سبب می گردد که اسکان آنها در خوابگاه باعث قرار گیری آنها در محیطی جدید گردد. قرار گرفتن در محیط جدید باعث می گردد که افراد احساساتی را تجربه کنند که شاید پیش از این نظیر آن را تجربه نکرده باشند. گاهی این احساسات مثبت و گاهی منفی هستند. هرکدام از این ها به نوبه ی خود تاثیر بسزایی بر نحوه ی عملکرد ساکنین خوابگاه که عمدتا جوانان کم سن و سال هستند و تجربه کمی در مواجهه با مسایل زندگی دارند می گذارد. نحوه ی مدیریت احساسات منفی در خوابگاه دخترانه انقلاب و دیگر خوابگاه ها از اصول مهم در میزان موفقیت افراد در برابر مشکلات است.

احساس تنهایی

یکی از عمده ترین احساس هایی که ساکنین خوابگاه دخترانه دانشجویی در تهران و دیگر شهرها در بدو ورود خود به خوابگاه آن را تجربه می کنند احساس تنهایی است. این حس در خوابگاه دخترانه و پسرانه به دلیل دور شدن از خانواده و افراد نزدیک به سراغ ساکنین خوابگاه می آید. آنها از شهر خود مهاجرت کرده و به شهری جدید آمده اند. در این جا با کسی آشنایی ندارند و همین امر سبب ایجاد حس تنهایی عمیق در آنها می گردد. باید توجه داشت که این حس در بین جوانان زیاد طول نمی کشد. زیرا جوانان ساکن خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها به سرعت با هم اتاقی های خود آشنا شده و این حس تنهایی در آنها از بین می رود.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

احساس بیهودگی

این حس در نتیجه بیکاری و انجام ندادن یک کار مفید به سراغ ساکنین خوابگاه دخترانه و پسرانه دانشجویی می آید. آنها اکثرا جوانانی هستند که تا چند ماه پیش از ورود به خوابگاه، مشغول درس خواندن برای کنکور بوده اند. ساعات زیادی از زمان روزانه خود را به مطالعه اختصاص داده اند. اکنون که وارد خوابگاه می شوند در ابتدا به دلیل آنکه شروع ترم است و درسها شروع نشده اند و کار خاصی برای انجام دادن ندارند این حس به سراغشان می آید. ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و دیگر شهرها باید توجه داشته باشند که انجام کارهایی نظیر مطالعه و کمک به هم اتاقی ها در سروسامان دادن به اوضاع اتاق می توانند این حس را در خود از بین ببرند. آنها فقط باید کار مفیدی برای انجام دادن پیدا کنند.

خوابگاه دخترانه در تهران

احساس بی انگیزگی

انگیزه به نیرو محرکه ای گفته می شود که انسان را به انجام کارهای مختلف تشویق می کند. این حس این روزها در بین جوانان و بلاخص دانشجویان ساکن خوابگاه دانشجویی دخترانه و پسرانه بسیار دیده می شود. علت اصلی این امر ناآگاهی افراد از وضعیت زندگی آینده است. در این بین ساکنین خوابگاه دخترانه انقلاب تهران و دیگر خوابگاه ها باید توجه داشته باشند که می توانند با برنامه ریزی صحیح برای آینده و تلاش برای رسیدن به اهداف این حس بی انگیزگی را در خود از بی ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال