شماره تماس‌ها 02166595050 / 02166569868 / 02166915674
خوابگاه دخترانه

محل سکونت امنی به نام خوابگاه دخترانه

تغییر سبک زندگی دختران

در سالهای اخیر زندگی دختران و بطور کلی زنان در جامعه دستخوش تغییرات چشمگیری بوده است. یک قرن اخیر را میتوان قرن بهبود کیفیت زندگی زنان دانست. هرچند که هنوز هم با آرمانشهر مناسب برای زندگی بانوان در جامعه فاصله زیادی هست، اما همین تغییرات هم تا اندازه زیادی بر کیفیت زندگی دختران و زنان نقش داشته اند. در گذشته ی نه چندان دور دختران حتی از حقوق ابتدایی خود نظیر آموزش دیدن و خواندن و نوشتن محروم بودند؛ اما امروزه تعداد زیادی از دختران و زنان جامعه دارای تحصیلات عالیه بوده و به منظور ادامه تحصیل و یا یافتن شغلی مناسب راهی شهرهای دیگر کشور شده و جهت اقامت خود خوابگاه های دخترانه دانشجویی را برمیگزینند.

خوابگاه دخترانه دانشجویی

چگونگی زندگی در خوابگاه دخترانه دانشجویی

افزایش روزافزون تعداد دختران طالب ادامه تحصیل و جویای کار در تهران و سایر شهرها نیاز به مکانی برای سکونت آنها را بوجود آورده است. این امر سبب احداث خوابگاه دانشجویی دخترانه شده است. گرچه تعداد خوابگاه هایی که برای اقامت دختران در نظر گرفته شده اند، بسیار است اما نکته مهم در این میان کیفیت این خوابگاه های دخترانه در تهران و سایر شهرهاست. خوابگاه های دخترانه در نظر گرفته شده نظیر خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه ها باید مرتبا توسط سرپرستین آنها مورد ارزیابی قرار بگیرند. این ارزیابی ها کمک میکنند که نسبت به کیفیت خوابگاه دخترانه، امکانات آنها و همچنین امنیت ساکنین این مکان ها توجه کافی شود.

خوابگاه دخترانه انقلاب

مزایای وجود خوابگاه های دخترانه

با تمام نکاتی که در پاراگراف قبل گفته شد، وجود خوابگاه های دخترانه در تهران و سایر شهرها مزیت بزرگی محسوب میشود. زندگی مستقل در شهری دیگر مسئولیت ها و مخارج خاص خود را دارد. وجود خوابگاه دخترانه دانشجویی سبب میشود که دختران جوان و سایر زنان بتوانند با پرداخت هزینه ای بسیار پایینتر از هزینه اجاره منزل، صاحب سقفی برای خود شوند. در کلانشهری نظیر تهران اقامت دختران در خوابگاه دخترانه انقلاب این امکان را به آنان میدهد که در نقاط بسیار مناسبی از شهر ساکن شده و از بابت امنیت و آسایش خود خیالشان راحت باشد.

خوابگاه دخترانه تهران

بسیاری از خانواده ها در بدو راهی کردن دخترانشان به شهری دیگر نسبت به اقامت و امنیت آنها نگران هستند. وجود خوابگاههای نظیر خوابگاه دانشجویی در تهران و سایر شهرها سبب میگردد که تا حدود زیادی از نگرانی خانواده ها کاسته شود.

راه های افزایش کیفیت زندگی در خوابگاه دخترانه

گرچه وجود خوابگاه های دخترانه در تهران و شهرهای دیگر یک مزیت است؛ اما این امر سبب نمیگردد به وجود این نیازمندی از بار مسئولیت مسئولان این خوابگاه ها کاسته شود. آنچه مسلم است این است که مسئولین خوابگاه دخترانه دانشجویی باید مرتبا وضعیت خوابگاه ها را مورد بررسی قرار دهند. به انتقادها و درددل های ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و شهرهای دیگر گوش فرا دهند و نهایت سعی خو را نسبت به بهبود کیفیت این مکان ها مبذول دارند. همچنین نهادهای دولتی و غیردولتی مربوطه که وظیفه نظارت بر خوابگاه های دانشجویی را در شهرهای مختلف برعهده دارند، باید نظارت خود را بطور تمام و کمال بر کیفیت خوابگاه دخترانه انقلاب و سایر خوابگاه های دخترانه در تهران و دیگر شهرها معطوف کنند.

خوابگاه دخترانه در تهران

علاوه بر نظارت دستگاه های مربوطه و مسئولین خوابگاه دخترانه، خود ساکنین خوابگاه های دخترانه تهران و دیگر شهرها میتوانند با رعایت قوانین و اصول زندگی در خوابگاه دانشجویی تا حد زیادی منجر به افزایش کیفیت زندگی خود و سایر هم خوابگاهی هایشان شوند.

3 Replies to “محل سکونت امنی به نام خوابگاه دخترانه”

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

© 2013 - 2019 ThemeEnergy.com

ارسال